Livets små under...

Tänk vad våra små underverk förändrar våra prioriteringar.. För nu är det inte längre så farligt att vakna tidigt på morgonen man är ju faktiskt ganska pigg då och får ut mycket av dagens ljusna tid (o under sakers öppettider)

Förr i tiden hade man nog inte heller fascinerats så mycket av att gå i slottsskogen en gråmulen lördag förmiddag, nej man hade nog hellre gjort något annat. Men där gick VI FAM FRANZ o bara mös, livet var som bäst just då..  Bara få vara ute o se hur roligt stumpan tyckte det var att se alla djuren var underbart..
Sen hem o baka o det vill jag lova att vi bakade som aldrig förr, allt för gogumman vår..

Det är underbart vilka känslor ens barn väcker i en. Man älskar verkligen det där lilla livet så himla mycket. Det är så lustigt ibland kan tindra göra något som man tycker är så sött så står jag o Johan där med tårar i ögonen för att man blir så rörd av att det är just VÅR GOBIT..

O visst prioriteringar förändras även att man kanske inte alltid tycker det känns livsviktigt fara på en fest man inte är dösugen på utan man prioriterar de gångerna man verkligen känner för det, o det känns inte som en uppoffring utan snarare underbart när man vaknar där pigg o utvilad dagen efter i stället för bakfull som en apa..

Att få barn o ha barn är verkligen stort först då inser man att allt kanske inte kretsar kring en själv att det finns något ännu viktigare.. Åhh jag är så glad att vi har vår lilla familj, vi är en så mysig lite enhet  som vi trivs med varandra. Jag älskar dessa stunder när vi skrattar massor och fånar oss på vårt eget lilla sätt. Helgen har varit precis en sådan, jag är verkligen lyckligt lottad känns det som, Snutten i love u!!

Men att få barn har inte förändrat mig som människa nämnvärt mycket, man behöver inte bli "gammal o grå" bara för att man får barn, saker o ting behöver inte bli så komplicerat. Tindra gumman har fått hänga med på mycket o det tror jag hon tyckt varit skoj o gör henne till den öppna kramglada tjej som hon är idag.. Japp idag innan vi skulle hem från dagga skulle precis ALLA på avdelningen få en kram innan hon gick hem så det tog sitt lilla tag ha ha.. Det är väl bara just det att man kanske inte alltid fokuserar o prioriterar samma saker som förr, nu kan man glädjas åt helt andra saker o tycka helt fåniga småsaker som att lära sig gå på pottan är en ”big event”  men det är liksom en del av livet. Jag är samma gamla glada spralliga jag som bara utvecklas o numer även kan titulera mig som MAMMA J

Just nu är ju hockeylivet inget vidare, att få Pb som coach var nog det sämsta alternativet som fanns, för det e inte Johan som spelat dåligt, tvärtom , men pb gillar inte hans spelstil det är uppenbart så vi får la se vad som sker. Men det jag ville komma fram till var att trots att hockeyn just nu inte känns kul, så känns det mesta andra i mitt liv så bra just nu (tomt på kontot är ju en annan femma ha ha) Det känns så härligt att trots denna jobbiga motgång i hockeyn så verkligen värnar jag o gubben om varandra o har jättemysigt ihop. Det måste vara skönt för honom att mig o tindra att koma hem till nu. Vi har pratat om det tidigare att vara singel när det är tungt o motigt måste vara jobbigt. Här har han alltid något att komma hem till o skingra tankarna lite.. O vem blir inte glad av att komma hem till vår solstråle Tindriz.. ..


Kort o gott att ha barn toppar allt o visst ibland vill man slita sitt hår, o vissa dar känns enormt tröttsamma eller tunga men jag skulle för inget i världen byta bort mitt liv mot någon annans. Min familj, vår familj, (ja man är ju så stor nu så man har egen familj :-) ) gör mig så lycklig o jag trivs så enormt bra.
Tack för att ni finns!!  Johan o Tindra Love U forever

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, sååå fint skrivit gumman! Förstår att du är lycklig över din fina familj! Ni förtjänar verkligen varandra.. Önskar er all lycka i framtiden. =) Massor med kramar //Sanna

Postat av: Jenny

Tack gumman!

Idag kom igen såna där tokiga tårar jag o gubben fick verklgein hålla oss för att inte alla skulle tro man var skvatt galen, vi fick nämlgien en påse med olika saker som tidnra gjrot på dagis, våra första ska tilläggas o oj vad rörd man blev, Konstigt att förstå kanske men shit man blir så stolt o glad ha ha , tokigt småbarnsmorsa du har på halsen =)

Ni är oxå en gosig familj!!!
Stor kram // Jensan

2006-12-12 @ 18:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback