Första inlägget.. :-)

Jaha så har man börjat blogga oxå, ska föröska uppdatera flitigt så ni får veta vad som sker i våra liv, måste verkligen fixa iordning kameran nu oxå!!

Klockan är snart elva och här sitter man i soffan med Tindra, hmm inte ritktigt som det ska nu. Vår älskade gobit har lite svårt med sömnen just nu. Men imorgon o på fredag är dagis stängt så vi ska vara hemma o mysa,så min förhoppning är att gumman ska vilja ha liten sovmorgon imorgon :-)

Appropå dagis är såå kul att se när hon väl leker men fyyyyy så jobbigt lämna henne. För hon är såå ledsen. Jag trodde inte jag skulle känna så starkt som jag gör när jag lämnar henne, igår var ändå värst, egentligen inte värst för henne, hon var kanske inte ritktigt lika ledsen som hon varit men det var bara det att jag för en gångs skull hade cyklat till dagis. Så på vägen hem blev känslorna mycket starkare än når man brummar iväg med bilen, för på cykeln har man mera tid att tänka på ett annat sätt (hmm låter nog mkt flummig men så var det). JAg började faktikst gråta o kände mig riktgt ledsen o usel för stunden. Johan tycker även han att det är lika jobbigt lämna henne, men det är väl inte så konstigt, man vill ju inte se sin dyrbaraste sak i hela världen stå o gråta o ropa efter mamma o pappa... Men men detta är inte så farligt som det låter, gråten går över snabbt när vi åker o hon trivs på dagis, är nog värst för mig o johan ha ha.. en tröst för oss är isf att allt går åt rätt håll och hon bryr sig allt mindre om när vi åker..

Har nyligen kommit från Cicci o Freddan o sist men inte minst Malte, el minst är han väl men absolut den mest ompysslade.. Sån goo liten krabat, visste inte ens de fanns hundar med så där mjuk päls, den var helt underar. Hoppas lilla lisen o han blir goda vänner!
Vi fick som vanligt något gott i magen, det måste husmor här i Eklanda bli bättre på :-) Nåja Cicci o Freddan kommer då inte behöva oroa sig för det, härifrån kommer de inte med tomma magar mer, blir så retad då :-)

Ja kära vänner därhemma, ska inte tjata mer om det men jag/vi trivs jätte jättebra här nere, bor mysigt, träffat trevliga vänner, härlig stad, ja allt känns bra om nu bara hockeyn kunde börja gå lite bättre oxå. Kan tänka mig att de gnager lite i våra pojkars hjärnor just nu ,så nu håller jag alla mina tummar för att det ska vända och de ska få visa vilka skills de verkligen har, hoppas hoppas det kommer snart!!

Snutten du vet väl om att du är min soulmate, jag älskar dig så, du är så underbar  människa, tror f*n ingen kan ha lika kul som vi, visst kan vi vara världens barnsligaste men f*n det måste man få vara ibland..


Kanske dags knyta sig nu, för som jag skrev i början så är gummans sovtider inte ritkgt som de ska o man får räkna med att vakna ett par ggr per natt..

men men nattii natti på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback