Kunde bara inte låta bli

Lite skoj med listor ibland så man kan inte låta bli..

Här kommer saker som du kanske, eller kanske inte vet om mig

A) Fyra jobb som jag haft:

1: Sjuksöterska (inte hunnit jobba än men massa praktik)
2:Undersköterska
3: Kassabiträde
4: Jobbat i klädaffär

B) Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1: Älskar fåniga romantiska komedier som man kan förutsäga slutet på ha ha
2: Dirty Dancing
3: Notting Hill
4: Beck, Gunvald är skön!

C) Fyra platser jag bott på:

1: Göteborg (boplatsen för närvarande)
2: Luleå (3ställen på björx, 2på bergnäset)
3: Gammelstad (växte upp där så många många minnen där ifrån)
4: Kalaamaa (japp ni hörde rätt, o få se det ligger... 4mil fr pajala)

D) Fyra tv-program jag älskar att titta på:

1: Desperate Housewives
2: Greys anatomy 
3: Idol
4: Americas funniest videos (så kul få garva åt alla klantskallar o känna att jag inte e ensam på denna jord)

E) Fyra platser jag semestrat på:

1: Bali underbart!!
2: Mallis (tindras första resa faktiskt 3 månader gammal)
3: Grekland
4: Turkiet


Sajter jag besöker dagligen:

1: Aftonbladet
2: Familjeliv
3: Min mail
4: olika bloggar

G) Fyra favoritmaträtter:
Svår fråga varierar kraftigt älskar det mesta, kan va grymt gott med grillat på sommaren el räksallad men vem kan motstå gravad lax på julen?!

1: Potatisgratäng en god kätt bit med god sås o sallad till ,mumsfillibabba
2: Färska räkor jummie
3: Kinamat slår aldrig fel
4: pizza el annan skräpmat kan va gott mellan varven

H) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:

1: I gubbens famn (söver gumman just nu)
2: Tro det el ej men faktikt på gymmet, var så laddad för att träna idagm en beslutade mig vila för halsen. Tror det kan ha varit ett smart drag känns inte lika mkt nu
3: På något varmt ställe i solstolen med paraplydrinken i handen
4: På banken på väg att lösa in min 103miljoners lotto vinst..

I) Fyra drömyrken:

1: Barnläkare
2: resejournalist om familjen fick följa :-)
3: Skulle vilja göra något hjälteaktigt jobb för en stund, typ ta hand om massa gatubarn mm
4: Proffs i någon cool sport el grym på att sjunga el varför inte va Donald Trump för en dag...


Hittade även det ultimata testet för att se om det går utför så som jag känner det, shit man e ju snart 26..

Jobb (1p) -
Nej, läser barn o ungdomspsykologi på universitet
Visitkort (1p) -
Nej
Konferens (1p) - Nej

Bor hos föräldrar (-2p) - Nehe du
Vara sambo (1p) - Jajjamensan med snutten såklart
Vara förlovad (1p) - Joho men höll på att tappa bort ringen första kvällen :-)
Vara gift (2p) - Nej
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Nä men hyr en faktiskt
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - japp

Hund (1p) - mmm
Lån (1p) - Tyvärr!
Gemensam ekonomi (1p) - Ja då msåte ju kunna shoppa :-)
Pensionsspara (1p) - Nä bara det där som dras automatiskt
Storhandla (1p) - Ja
ICA-kundkort (1p) - japp
Använda rabattkuponger (2p) - nej du väldigt sällan
Äga hushållsassistent (1p) - Yes (fast står i brorsan förråd i luleå)
Äga diskmaskin (1p) - Näe fast finns en här
Dubbelsäng (2p) - Jo
Ha julgran på julen (2p) -Faktiskt inte i år då vi inte kommer va hemma,
Gråa hår (1p) -
Celluliter (1p) - ¨tyvärr finns dem nog
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nä

Lösa sudoko (1p) - Nej du inte det
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ibland
Putsa fönster (1p) - Ibland måste man ju så man kan kika ut...
Svampplockning (2p) - Aldrig gjort
Långfärdsskridskor (1p) - inte det heller
Parmiddag (1p) - Jadå ;)
Vinprovning (1p) - Snarare hävning :-)
Danskurs (1p) - Näe
Partaja till gamla 70-talshits. (1p)
- Har säkert hänt efter ett par glas
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - inte min grejer dircker ju knappt kaffe
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Händer,är helt slut ibland efter dagar fyllda med bus

Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ibland ibland inte
Spela Bingolotto (1p) - Har faktiskt hänr ha ha ha

Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej.
Ha höftproblem (1p) - Nä
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Nej men skulle fkaitkst vilja gå nångång
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Japp!


0-15 p - INTE gammal
16-25 p - Börjar barka ditåt...
Över 25 p -
Nu är du där

Japp var som man trodde man är gammal ... ca 21poäng fick man

Kommentarer
Postat av: Cicci

Du är ju inte gammal vännen. Så ung, snygg och fräsch.
Vi ses sen. Kram

2006-10-17 @ 10:59:22
Postat av: Anna å Emelia

Hej gumman! Kul att du börjat blogga lite! Roligt me listor ;-) Här hemma är vi dunderförkylda och har just sovit en behövlig tupplur. Ska gå och gör mellis åt lilla damen. Hoppas allt är bra med er! Bra att pengarna kom fram. Hälsa! Kram, kram!!

2006-10-17 @ 14:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback