Söndag åter söndag...

Äntligen Fängelsetiden är över!!

Nu börjar allt återgå till det normala så jag kan åter ut o ränna o Tindra gå på dagis o gubben back to business . Johan är väl den som är risigast än men ändå mkt bättre..

Söndagen har varit trevlig. Jag hade eg tänkt att jag o gumman skulle vara ute på eftermiddagen o fixa o trädgården, klippa gräset o häcke, räfsa löv men det hanns inte med så får bli till veckan eller nästa helg.. Dagen såg i stället ut så här :

Började med en liten sväng på Ikea, där vi inhandlade lite smått o gott bla en vardagsrumsmatta, blev riktigt bra. Så imorrn ska jag på bolagret o lagerhaus o köpa värmeljus grejor o en ny vas..

Efter det bar det av till högsbo för att gå på media markt o köpa ny fjärr till teven, men d slutade vi ut ganska snabbt. Var nämligen lång kö utanför affären, helt sjukt! Så vi åkte till ica maxi o handlade lite. Där kom vi på den briljanta iden att bjuda Freddan o Cicci på Smörgåstårta, sagt gjort vi bjöd över dem o klart de nappade ...

Så eftermiddagen avnjöt vi en god men ganska liten smörgåstårta efter det blev d lite kikande på handboll. Vilket verkade resulterade i att alla (inte bara Cicci) belv sugen på att spela lite handboll. Så vårat vardagsrum förvandlades till en straffläggningsplats o alla hade mkt inlevelse... Vem som vann låter vi vara osagt.. Kan dock avslöja för alla er som ivrigt funderar.. nej det var inte jag :-D Var inte ens nära, fattar dessutom inte hur man kan va så rädd för att stå i mål när bollenär en supermjuk boll..

Cicci verkar iaf ha kläm på det här med handboll! Så om hon bestämmer sig för att köra på så lär hon ha trogna fans på läktaren.. Blev lite tossigt för när jag skulle berätta för dem om att jag blev lite ledsen om hon skulle flytta så började jag naturligvis gråta. Hoppas det inte uppfattades fel, vill såklart hon ska följa sina drömmar o göra det hon känner för! Anlednignen att jag blir lite ledsen e bara för att hon e en väldigt god vän som jag kommer sakna. Den tjejen jag kommit närmast här i göteborg som jag verkligen kan vara mig själv i alla väder med..Men som sagt Västerås e ju inte Kina direkt :-)


Nåja innan handbollsturneringen avslutades hade vi såkalrt blivit hungriga o bjöd även på lite middag, så denna gång vehövde de verkligen inte gå hem tomma i magen.. ha ha

När d åkt såg jag att jag fått mess av Therese, var roligt! Hon hade nämligen skrivit att de kanske skulle komma hit tors-fre (ja eg hela helgen men vara hos oss tors-fre) hon skulle bara kika med jobbet imorgon så hon fick ledigt. Vore väldigt trevligt!! Så vi håller tummarna..

Kan visa er alla hur stor gumman blitt här kommer första daigs fotot
121445-53

Kommentarer
Postat av: Cammi

Shit vad stor hon har blivit :-) Jag tycker inte att Thilde vuxit nått de senaste månaderna men det är väl för att man ser henne varje dag :-) Märks i alla fall på kläderna att hon växer för hon behöver snart en helt ny garderob! Ett par kompisar var förbi i dag o de har en dotter som är född i Juli 2005 så jag passade på att packa på dem lite kläder som Thilde vuxit ur :-) Thilde var mycket större än henne fast det inte skiljer så jättemycket. Men jag tror att jag ser Thilde som liten för att man jämför med dagiskompisarna som är mycket större (och lite äldre).

I veckan ska vi göra husaffärer :-)

kram

2006-10-29 @ 23:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback