Massa svammel om bostad som vanligt =)

Varför??

Varför är det så hiskeligt svårt få tagi dessa personer som tex har hand om barnomsorg  , man kan bli sååå less. Först är de på lunch, sen återkommer de halv 3, när man rigner då, nej då är de ute till 15.55 hmm självklart när man ringer då (visste de på förhand) var telen omkopplad till "Har gått för dagen" sjukt irriterande ibland!

Nu har vi nog iag bestämt oss för att köpa en bostadsrätt ändå, Blir ute i ullstämma känns superbra för Tindras skull, Ja även för vår såklart =) Blir till att tapetsera om o lägga golv i nästan alla rum, "vi" vill nog bara klinkra golven i badrummen m golvärme ,kaklet var redan fint.. Till det stora badrummet kanske vi köper ett litet bubbel vi får se.. Men inga stora projekt, köket var visserligen ett vanligt baskök men det får piffas till med tapeter o duga, blir nog nice det med.. (vem vet om det blir längre kanske mann fixar till det lite sen..)


Jag ser mest framemot kunna sitta ute på Min egen altan, käka middag i solen, ha lite vänner på besök o sitta ute o njuta med kanske något gott i ena handen =)
Skulle det mot all förmodan bli snabba ryck o vi ska iväg någonstan snabbt så hyr vi nog ut det ialla fall först en tid, vi kommer sälja det allara tidigast nästa vår men ser gärna att vi får bo här nått år till =)
Vi flyttar nogi af in i vårt place den 15 maj, kul kul!!

Har även sökt 2 nya jobb nu, Jobb som jag tidigare varit lite skeptsik mot men nu känner kan vara ganska trevliga o sköna ändå. 2 st dagjobb inom äldrevården . det ena heltid med helg var 8e helg o det andra enbart dagtid på veckan 75%. så håll tummarna att jag får napp på något av dem. Det ena ställlet ligger ganska nära vårt nya place, cykelavstånd, vore perfekt!!  att jag varit skeptisk är mest av oro för att man är så mkt ensam med stort ansvar, kan vara skönt ha någon rådfråga när man är lite ny, men man har ju alltid ändå kollegor att fråga så det blir nog bra..

Har packat lite kläder till gumman idag o plockat lite leksaker, shit vad tomt det kommer bli utan henne, man är liksom van ha ett yrväder som yr omkring större delen av dagarna. Kommer sakna massor! men vi vet gummmz kommer ha det superbra så det känns ändå bra!

Nu kikar solen fram igen, hoppas hoppas det är bra väder i påskehelgen, så mkt mysigare då!!




Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Vad kul med lägenheten! Roligt att få fixa oxh sätta sin egen prägel på nåt. Skoj, skoj, och snart var det ju också! Kul att du hittat nåt jobb att söka. Jag håller tummarna för att du får det. Jag är helt säker på att det kommer att gå galant i sådana fall, och det brukar ju alltid finnas någon man kan fråga. Om inte på plats så i alla fall telefonledes!
Jag måste sätta mig ner och leta info om trombolys. De gör ju det direkt på 43:an nuförtiden och man går med sökare och kan få trombolyslarm huxflux och då är det brådis.. Hu en massa nya grejjer att sätta sig in i, känns ju alltid lite otäckt...
Nä, nu ska jag gå och sova, är så trött!
Kram på er och vi håller tumamrna för er imorrn!
//Anna och co.

2007-04-03 @ 23:08:04
Postat av: Jenny

anna gumman du är ju gammal i gemet så för dig går det nog prima=) Men förstår det känns lite pirrigt med allt nytt...
Är lite det som käönns trist med ssk på boende man komemr ju från lite av alal de där mer avancerade grejerna.. men är bra med tanke på dagtid o inte helgjobb..

Tack, kan behövas, vi hörs kram kram

2007-04-04 @ 12:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback