så var man här igen...

japp nu sitter man här i gubben hemtrakter o myser. Tycker mycket om att vara i gubbens kära vän hjerpes sällskap han är en skön prick. Dock höll deras bekant på att ta livet av mig nyss i en välidigt farlig färd enligt mig (enligt dem var allt så klart kolugnt ,men jag tror ändå att det allt pirrade lite   deras magar oxå!!)

Blir alltså lite partylarty idag, man måste ju passa på när man är hemma och kan, fast vi sa idag just att man inte saknar det så mkt alls ändå. Man kan ha tokkul hemma med kära vänner med el utan lite vin o gumman med. Jag hör till en av dem människorna som inser att barn inte utgör något hinder. Ser man barn som hinder så blir allt så mycket svårare och jobbigare. Hmm självklart menar jag inte att barn är lämpade på alla saker o ting men mycket man vill göra kan barnen följa med, jag tror till viss del att det är därför vår guldklimp Tindra är så oblyg o framåt som hon är. För att hon fått vara med på mycket olika saker, träffa mycket människor o barn i olika sammanhang. Har sagt det förr men att få barn toppar allt o finns inget lika underbart som se sin ögonsten växa upp och utvecklas! Längtar tex grymt mkt till valborgs få se hennes min när hon ser majbrasan o vi köper lite smällare. Allt bara för att få se hur mycket hon tycker om det, att se henne glädjas är det skönaste som finns. Nåja nog barnprat nu slinker bara lätt in på ämnet =)

Idag alltså lite fest kul kul kul! Som sagt så är mister H även en vän som jag oxå uppsakttar mycket, snäll o genomgod människa!!!

Igår var vi faktiskt ut en sväng på cleo efter att bara suttit hemma o tagit nån cider o bärs med mor o far, sen förbi johans kusse. Var inte särskilt kul ute, men suger ju lite på fredagar i Luleå hade mkt hellre gått ut en lördag, men nu är vi ju här (tycker väl det beryktade hotellet inte är så kul men vad gör man inte för sin lover ibland). Igår var det dock trevligt stöta ihop med en del bekanta, vissa förgyllde min tid mer än andra!!
Var kul se Annika, det är oxå en skön tjej, hoppas vi hinner med en vårfest, annars får det baske mig bli en sommar fest, promise!!! (vet ju ni är här o läser ibland nu så, ha ha...) Saknar lite tokiga "sköterske"fester!!

Angående jobbfronten så har det börjat röra på sig lite smått, ska antsällningsintervju på kirurgen när vi kommer tillbaka ner till lkpg kul kul, fast det är ju återigen det här med kvällar o helger som är svårt men vi får se det löser sig nog..

En lite fråga bara:Varför i h-vete ska vi tjejer få så mycket mera skit än gubbarna?? Hatar denna j-vla värk i magen som kommer under dessa underbara dagar som vi damer har en gång i månaden. Brukar inte ha så ont men nu gör det ruskigt ruskigt ont,nåja blri väl bra sen, kanske skönt med en bastu eller bara god mat o lite cider

Lustigt det här med ett kringflackande liv, när man är nere i lkpg saknar man familj o vänner men när man är här så önskar man att de vänner man lärt känna där nere kunde vara med här uppe (såklart även friendsen i gbg). En sak är i alla fall jättebra, att vi lyckats träffa så oerhört fina o vamra människor lite varstanns i landet, tack för att ni finns ni är bäst!!

Grattis till kussen min som ska få twins!!! Säkert omtumlande o roligt omvartannat nu, grattis Alva som ska bli storasyrra, tur för mamma o pappa att de har dig som kan "hjälpa till" lite. Du hinner ju nästan bli sotra damen, hela fyra år!! Grattis till hela familjen!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Cammi

Vi längtar ofta till majbrasan och alla korv. Här i byn samlas alla i huset bredvid oss där skolan säljer tårta o kaffe..o grillar massor av korv! Blir verkligen en lugn valborg för oss i år, o vi har ju inte särskilt långt till majbrasan utan ser den i från vardagsrums fönstret! Nej nu ska jag baka en kaka o sen göra tacopaj...är sååå hungrig! Vi får hitta på nått nu nån dag, gubben är som sagt ledig mån-ons o sen helgen!

kram

2007-04-22 @ 14:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback