Vi saknar dig massor gumman!!!

image178
Hjärtat vårt!!
Tindriz är nu hos mormor o morfar där hon verkar ha det bra, hon har dock gett dem fullt upp med mkt spring och bus. samt även visat sitt humör nån gång då och då. På det sättet känns det bra att de får se "på riktigt" hur hon kan vara, inte bara höra mitt"gnäll".Man förstår nog på ett helt annat sätt när man är med henne ett tag. Men hon är verkligen den gosigaste unge som finns och vi saknar henne så.
Idag bär färden vidare till kalix för gosesnuttan vår, det ska oxå bli jättekul, hon brukar ju finna sig rätt snabbt så det ska bli så trevligt hon får spendera lite tid med farmor o farfar oxå. Trötta ut dem med nån dag =)
Längtar efter henne som tex nu är det såå tyst här hemma, kan inte minnas när det var så här  lugnt hemma en hel förmiddag sist man är van med stoj o liv. Fast det går ändå bra och känns fakitskt roligt och viktgt för mig och gubben att få ha lite quality time för oss själva. Igår var vi tex på bio efter matchen och mot slutet av veckan blir det happenings med damerna så det blir kul kul kul. 

Påskhelgen har varit trevlig vi hade som sagt besök av våra goagöteborgare. Shit vad glad man är att man funnit såna goa härliga vänner!
Lördagen kikade vi in en snabbis på stan , visade bara lite så de får allt komma hit i sommar oxå så vi får visa ordentligt=)  På kvällen grillade vi o käkade potatisgratäng jag säger bara MUMS MUMS det var ritktigt gott!!
Efter det grämde jag mig att vi inte köpt ett spel, kändes som att det hade varit superkul att göra. Men då kom Cicci på den briljanta iden att vi skulle spela charader, tjejerna mot killarna.OJ vad skoj det var. Vi tjejer satt och oroade oss för hur killarnas meningar skulle vara och att de bara skulle handla om en viss sak. Visst det handlade  mkt om en sak men det var inte på håll lika påhittiga som vi. Vi skrattade som aldrig förr. Fick bland annat se Johan imitera både Viktoria Silverstedt, Måns Zelmerlöv och självklart "FBI Johan Franzzon" . Freddan fick visa hur en gorilla beter sig han fick även vara både Lasse brandeby och Pär bäckman vad dessa 2 gjorde tillsammans lämna vi utanför =). Alex han fick vara transa, hitta saker under kjolen mm..
Vi damer fick göra mkt som handlade om hmm ett visst ämne orden enorm, för stor, hockeyspelare, tandläkare fanns bland annat med. Men även en så oskyldig om en hund som gjorde sina behov. Ha ha kul hade vi iaf.Måste som sagt göras om. Blir kanske somamrens nya fluga!
Efter det var det dags för mig o Cicci att bege oss ut. (Sannisen stannade hemma, hade så ont i tjejmagen, jag förstår henne o som vi sa så kommer det fler gånger!!)  Jag måste säga att det var roligaste gången ute på länge. Det lyckade recpet kanske bestod i att, vi inte setts på så länge, lyckorus ha ha. Att det var länge sen båda var ut, samt att ingen varit ut i linköping förut. Men jag hade iaf en tokrolig kväll, som avslutades med en kommentar om att jag minsann kört taxibil ha ha. Konstigt att ingen mer än Johan vakande när vi kom hem, för vi var inte direkt tysta. Gubben sa dock att vi snubblade och fnissade massor där nere i hallen. Vi var nog allt bra söta=)
Tack kära vänner för en lyckad kväll!
Gubben grämde sig nog lite för att han inte kunde vara med, men som den stollen han är så vara han lika glad och oblyg ändå, fan så jag älskar den karln. Finns verkligen ingen som han och det är jag glad för. Min kära Johan du är allt bäst. Vi kan ha så sjukt roligt ihop, kanske för att vi båda är lite crazy=)

Bilder utlovas senare under dagen!!!




Nu sitter jag även här o är grymt fundersam o även lite ledsen över hur trist hockeyvärlden kan vara ibland. Speciellt om man bor i en liten stad och hockeyn inte går så bra. Har läst 2 artiklar med Pajen nu, även hört Helena berätta om detta. Hur deras äldsta dotter (nu 10år) fick ta skit i skolan, nästan blev lite mobbad.för att hockeyn gick dåligt. de sa taskiga saker o  hennes  pappa, vissa ord hon inte ens förstod. Hur hon kände hon behövde försvara honom. FYYYYYY FANNNNN! Gör mig så berörd och ledsen, för barnen ska aldrig behöva ta skit för hur det går i hockeyn. Det är nog som de säger,att det på så sätt är mycket skönare bo i en lite större stad där man är mera anonym både som spelare men även familjen. För familjen ska verkligen inte behöva ta skit för att hockeyn inte går bra. Är ändå en jobbig tid inom familjen. för det är klart att gubben påverkas när hockeyn går dåligt  en längre tid och familejn berörs. Men att utanför isen o inte ens själva spelaren utan stackars oskyldiga barn påhoppas och får skit, det får bara inte hända!!! Jag får rysningar på kroppen och visst tanken går till  Tindriz, Det skulle vara så oerhört frustrerande och jag skulle bli så grymt besviken på min omgivning om hon råkade ut för detta!  Nu har ju deras dotter mkt skinn på nässan o grejade detta ganska bra ändå men tänk om det från början är en lite osäkrare indivd som tar det ännu hårdare, nej fy sjutton, Det får bara inte vara så!!

Nu har jag iaf skrivit av mig ltie av den frustration jag kände när jag hörde om detta. Ska väl nu bege mig in i duschen o fräscha till mig tills gubben kommer hem så får vi se vad denna dag för med sig, men jag skulle tro att det blir en powernapp efter träningen idag måste ju passa på när man kan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback