Grattis!!


Stort Grattis till brudparet!!


Hela familjen Franz är så glada för er skull o önskar er all lycka till i framtiden!




Hittade ingen fin dikt som jag tyckte passade som ett smäck så jag skirver ner lite roliga citat från barnen istället. De är för goa o bubblar till det rätt bra ibland!
Lite roliga citat som barn sagt om kärlek:

Varför drabbar kärlek två speciella personer?

"En person har fräknar, då letar man upp en annan som har fräknar"
                                                                        Andrew 6år



Hur ser man på 2 personer som sitter på restaurang att de är kära?

"Se efter om mannan har läppstift i hela ansiktet"
                                   Sandra 7år




Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?

" Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Tycker du till exempel om sport ska hon kunna tycka om sport o ge dig chips under tiden"
                                                          emil 10år




När är den rätta ålden att gifta sig?

"När man är 84 år för när du är då gammal så jobbar du inte mer och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen"
                         Caroloa 8 år

"När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru"
                     Martin 5år


När är det okej att kyssa någon?

"Du bör inte kyssa någon flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring och en videoapparat, för hon vill ha filmer från brölloppet"
                            Oskar 10år



Hur skulle världen vara annorlunda om folk inte gifte sig?

"det skulle finnas en väldig massa barn att förklara, eller hur?!"
                            Andreas 9år



Åsikter om kärlek:

Jag är för kärlek så länge det inte händer när det är något bra på tv
                                     Jill 6år


Kärleken hittar dig, även om du försöker att gömma dig. Jag har gömt mig ända sen jag var fem, men tjejerna hittar mig ändå.
Dave 5år


Bra sätt att få någon att bli kär:

Ha inte på dig gröna gympa skor som luktar.  Du kanske får uppmärksamhet, men uppmärksamhet är itne samma sak som kärlek
                                   Alonzo 9år




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback