Ska man skratta el gråta...

Ja jag vet faktiskt inte, känns bara som att det här med bilar verkligen inte är vår tursammaste sak. Nu har pärlan nog gått sönder, i växellådan till råga på allt. Har vi "tur" räcker det med att  byta nån slags programvara, annars så var det fel på lådan, vilket många av er säkert kan räkna ut inte är gratis, så jag sliter mitt hår för närvarande, dock så tror jag denna gång att vi har en försäkring som ska hjälpa oss, håll tummarna!! Men alltid så mycket papperstjafs innan som måste fixas..Känns som om jag inte gjort annat än ringt om det där hela morgonen, även försökt ringa till sjukhuset o höra när man egentligen ska få tid för att kolla vad som är fel på örat, känns faktiskt lite jobbigt nu när man börjat plugga o sitter på föreläsningar o sånt..

Appropå det, vill ni se det absoluta längsta o tråkigaste ordet som jag sett o hört o världshistorien:
Falsifikationistiskt dermakationskriterium (egentlgein alltså 2 långa invecklade tråkiga ord som dessutom hör ihop, hugaligen..)



I övrigt var det ganska kallt igår på fm, konstigt det här med vädret men som sagt inget annat att vänta än att hösten kommer intågandes.Solen skiner dock ute idag o det är kalrblå himmel, har dock itne varit ute o känt på luften, man vet aldrig ena dagen är det höstluft o andra dan sommarvärme men som sagt hösten är ju på g. Skulle vilja få målat om färdigt så jag kan mysa till det med lite värmeljus o kuddar sen =)



Kan iaf avsluta med att jag hittat massa görfint till Tindriz idag på Kappahl. där brukar jag typ aldrig hitta nått annars tycker deras kläder ofta är för puttenuttiga. Men nu köpte jag både ett par jeans en kjol o skor, 2tröjor strpmpbyxor o en mössa, inte illa. 25% på ett plagg, samt ett plagg gratis fick jag med så inte illa. Hon var så tuff i sina gråssvarta jeans o sin vita mössa o nya skorna, bild kommer säkert sen.

Såg förresten på serien sjukhuset igår, oj vilket sug man fick efter att jobba, är ju så där jag vill jobba som sjuksöterska på en avdelnig med allt vad det arbetet innebär. Där man jobbar mera i arbetslag o mera "intensivt" med att hjälpa en patient under en period o är PAS ansvarig, mottagning är nog inget för mig, jag tycker ju om den här kontakten med människorna som man har hela tiden. Så nu vet jag iaf det att på en avdelning vill jag jobba i framtiden (synd bara man inte kunde slippa undan alla kvällar o helger...) Finns även andra saker man har börjat få ett stort sug efter, men det återkommer vi till en annan gång...

Hmm konstigt att man hamnar här när man hade valmöjligheten mellan att städa, betala räkningar el plugga.. =)

Fick iaf besök av 2 väldigt trevliga o söta killar/män som kom o skulle byta nån slags ventilationsgrej, synd det gick så fort ha ha. Får gärna komma fler gånger ha ha..

Nej kära vänner antigen ska jag göra slag i sussans utamning el så ska jag väl göra nått av de andra trista sakerna som finns på schemat.. (men sussan utamningen kommer besvaras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback