Söt liten historia!


En dagisfröken blev utsatt för följande prövning (en sann historia).

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan. De är jätte besvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. 
När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar: 
- De sitter på fel fot. 
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen. Då säger Oscar: 
- Det är inte mina stövlar! 
Fröken andas djupt och lägger locket på sina känslorna för att inte skada lille Oscar som tittar på henne med en fast blick. 
- OK, säger hon, vi tar av dem då! Och så sätter hon igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon när hon är klar. 
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem! 
Fröken börjar gråta och mycket behärskad, fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter på honom jacka och halsduk och frågar: 
- Var är dina vantar? 
Och Oscar svarar: 
- Jag la dem i stövlarna! 


Så att vara utrustad med tålamod när det gäller kidz är nog ett måste, men oftast är det ju så att när väl prövningarna är över, eller ibland tom under tiden kan man inte låta bl iatt le eller skratta för de är ju samtidgt så oerhört söta o charmiga i sina funderignar..

Gumman sa tex i förr går kväll när jag kämpade med att hon skulle somna om där vid 22 snåret, själv var jag jättetrött. Tindra sätter sig upp i sängen, pigg som en lärka, buffar i mig (jag låtsas sova o säger hon ska lägga sig ner) hon buffar igen o säger, bakna mamma bakna mamm det är morgon. (bakna=vakna) När jag säger att det inte är morgon utan kväll o att ALLLA barn sover nu, så nöjer sig gofisen inte med det, nej då ropar hon högt o tydligt så jag verkligen ska bli pigg oxå. Kucckeli kuuuuu kl är 7... bakna nu mamma... =)

Hon har ävven varit så söt i veckan när vi gått hem från dagis. Jag frågar som vanligt om hon haft det bra på dagis.. Hon svarar o efter det komemr en följd fråga, du då mamma har du haft det muusssigt på skolan? O andra dan, säger hon att hon haft det bäldigt bra, du då mamma har du haft trevligt på skolan? Omtänksam som få... Min gofis!!

Nej nu kallar psykolgi böckerna på mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback