Mammas lilla hjärta är sjuk

Lilla Gumman sov så skönt i sin säng och jag o gubben satt o smaskade godis för fulla muggar i vardagsrummet, då vi plötsligt hörde hur gumman vaknade o grät så hemst, konstigt tyckte vi, brukar inte vara riktigt så, när vi kom upp för trappen förstod vi varför. Vårat lilla hjärta hade nämligen kräkts massor, usch o fyy vår lilla älskling var så ledsen o bedrövad, så det blev duschen. Hon var så ledsen o sa "sova ,sova" så vi fixade snabbt iordning bädden o sövde om henne. Hoppas hoppas att det bara blir en gång o inget mer, men har en känsla av att det kan ske flera gånger till denna natt...

Satt o såg på Let's dance, gillar Brandeby skön människa, men nu tycker jag faktikst att det hade räckt finns så många andra som är så mkt duktigare än honom.. Men jag tycker han e en gogubbe, vet inte varför men när jaf ser på honom tänker jag ofta på min kära morfar, kanske för att de båda har/hade lätt för skämt och se det roliga i saker o ting. Morfar du var allt en varm o go människa som jag skrivit tidigare så saknar jag dig så.
Önskar du hade fått se hur lycklig jag är och vilken fin karl jag träffat mig och förstås vilken liten diamant vi fått tillsammans. Hade varit så roligt komma hem till er och höra dina skämt om Johan och hockeyn, jag vet att du hade retat honom på något sätt, för det ville du ofta göra med människor ,skoja lite med dem. Men jag tror ändå att du på något sätt vet att jag har det bra och vilket sött barnbarnsbarn du fått. Jag tror även att du vet hur mycket du betyder för mig,  i mitt hjärta har du alltid en varm och go plats!!



Men nu kära morfar övergår jag till mitt vanliga pladder, men det är väl så du känner igen mig oxå =)


Som jag skrev tidigare så har min mobil gått sönder, så jag har måstat införsakffat mig en ny mobil, så tyvärr har alla mina nummer försvunnit!!  Nåja en del nummer kommer jag ihåg ändå ,vet inte varför men alltid haft ganska lätt för siffror...

Men men nu över till soffan o mera mys innan vi oxå kanske ligger på toa o mår dåligt..

Tjingleling o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback