Sååå sugen på skidresa!!

JA faktiskt nu är det inte solen som hägrar utan känner starkt för en liten skidsemster tripp.
Man blir väl lite smittad av allt apint på tv o att det har kommit snö här o solen skiner så vackert på dagarna.  För slalomproffs är man ju ej, nehej har stått i backen ynka 1gång men det var kul, gick ändå ok för att va första gången,:
 Var bara den första lilla backen ner till liften som de hade placerat ut träden lite för tajt tyckte jag :-)
Sen skulle så klart gubben lyckas trassla in sig i mina skidor i liften (hmmmm enligt mig var d han iaf, trots att det var jag som stod på hans ha ha) så liftgubbarna skrattade gott åt oss men vad sjutton det bjduer vi på :-) Sen skulle såklart Johan o hans bror tävla i lite störtlopp, hmm jag ville inte va sämre o hakade på , gick så fint tills jag höll på att tappa balansen, då såg de båda väldigt oroliga ut i ansiktet men som den störtloppsstjärna jag  är reder jag ut det. Jag gjorde såklart bara så för spänningens skull!!

Allvarligt talat så är suget stort för en liten skidtripp kanske en liten tur med skoter oxå. För även om jag inte är något ess i backen så är det kul, framför allt  härligt komma till fjällen vara ute dricka varm choklad, o sitta o sola. Ja så man får sån där härligt brun färg i ansiktet. Vore great!!
Anlednigen att man  är mera sugen på det än en soltripp är nog för att man efter allt packande o flängande denna säsong inte är sugen på att bära runt resväskorna igen på flygplatsen till taxin/bussen, inte så sugen heller på att äta ute varje dag ,Ja trots att de är lite av tjusningen med att vara utomlands så känns det  inte så jätte lockande nu. Mera sugen på att vara ute i vår svenska natur..

Shit pomfrites vad jag gillade Marie Lindvalls låt, den var jättemysig tyckte jag. Lite kul när jag sen läste hon var från lilla munkedal, där vi minsann fikat freddans pappas goda hembakta bröd, hmm roligt!

Insett att jag måste gå o klippa  i veckan, håret är så risigt, blitt så torrt o nött av den finländska kylan =)
nej men var ett bra tag sen så nu är det banne mig dags...

På onsdag är det alla hjärtans dag, så mysigt, då har även jag o gubben varit tillsammans i 3 år. så då ska vi minsann föröska mysa till det. sen fyller gubben år på söndag så då blir det tårta. Ska på stan i veckan o kika ut nån  bra present får väl se vad det blir.

Känns som att det händer mkt i många av våra vänners liv just nu, en del har svåra beslut att ta, andra har roliga saker att se framemot, någon har nyss fått en ny liten familjemedlem  andra väntar ännu, en del renoverar i sitt hus, andra går i hustankar, andra i giftastankar kanske... Oj oj vad kul, men hör vad vuxna vi har blivitt =) 

Till er kära vänner som inte riktigt vet var ni kommer befinnar er nästa "säsong"  (ja detta handlar mest om våra omkringflyttande hockeyvänner... insett att ni är en del som är i denna sits just nu) Så håller vi tummarna o hoppas att allt löser sig till det bästa för eran del. Både hockeymässigt för gubben såklart men även att damen trivs i sin "nya/gamla" stad galant o har det bra!! Ska iaf bli kul o sppännande se vad som händer o sker för alla er o hoppas vi får höra lite hur det går o hur ni känner sen! Lycka till till er!

Tack o hej leverpastej!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej snuttegumman! =)
Alltid så kul att läsa om din och gubbens bravader! haha, ni är tokigare än oss. Nästan iaf!
Skidsemester skulle sitta fint... Är också bra sugna på det, skulle dock tro att jag mest skulle beundra och kika på alla andra. Ingen skidfantast direkt! hihi.

Fyller Johan år den 18? Isf dagen efter mig!! Jag fyller den 17 feb. =) Hälsa STORT grattis från oss i förskott.=)

Pussar i mängder!
SANNA

Postat av: Anonym

ja precis det är riktigt skönt det med! Är väl ingen fantast heller med mina ett åk :-) Är mer själva grejen med en liten utesemster...

Ja vi får kanske ta en skidsem ihop elelr så får ni kanske ta er i kragen o komma upp till norr o köra lite skoter mm...

Jaså du fyller oxå år, stort Grattis fr oss!!
Med risk för att bli tjatig men hälsa Alice oxå!

Kramizen

2007-02-11 @ 18:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback