Sicket uttryck...

Ja glömde berätta om vad gubben min hävde ur sig igår..... Var så kul att   jag höll på att dö, han lät så vuxen,bondig o som en samlad pappa på samma gång. Jag tänkte på en gång att det här uttrycket måste ha kommit från någon annan.  O visst var det så, som den pappa han är sa han det till tindrizen o mycket riktigt hade Eilert sagt så till han en gång i tiden. Förstod nästan att det var ett uttryck från Kööölix...


Han sa så här på bred kööölixdialekt : "Int ska du tro, vi krusa uti dig"    

 Ha ha
 så söt, shit vad vi garvade o jag fick höra historien om när han alltid ville ha skalade potatisar när han var liten men hans pappa tyckte det var onödigt, o då försökte gubben säga att han minsann inte skulle äta något då. Så då sa han det nu återanvända uttrycket- Inte ska du tro vi krusa uti dig...

Kommentarer
Postat av: Sanna & Alice

Johan Fransson, vi säger bara: JOHAN FRANSSON. Denna man, detta orginal! =)

2007-02-11 @ 18:42:15
Postat av: Täng

De e rätt frasse... de finns bara en johan fransson;-)

2007-02-11 @ 18:53:43
Postat av: Jenny

Ja visst är han ett gött litet orginal gubben min.Men klart nån måste bjuda er på lite norrländsk charm :-)

Alice: Frasse hälsar att han kör på med alla dessa saker som sker bara för att bjuda dig på lite garv ;-)

2007-02-12 @ 09:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback