-12brrrrr

Ja så kallt är det.

FIck en efterlängtad sovmorgon idag, tack mamsen!!! Sen ringde Anna o frågade om jag ville hänka på en monsterprommis (ja för mig är det minsann det, fr björx -till stan - o tebax) tänkte de kunde vara kul. Alltid roligare promma tillsammans med någon. Dock visste jag inte att det var sååå kallt men men bara man klär sig så e det ju lugna potäter ...

Gumman e iaf en pigglign dam idag, skönt att hon börjar krya på sig! Inte dirket ro att somna i vagnen dock, man kan missa något...


Nu till min kära kära snutt måste bara få berätta lite om hans bravader. Han är FÖR SÖT o även FÖR VIRRIG min kära gubben.
Sä här ligger det till: Vi har nu bott i GBG sen i juni o han har ännu aldrig åkt spårvagn, Men idag var han så illa tvungen. Vi har nämligen sålt bilen nu (jipie men trist ändå) Så han ringde mig så noga o frågade vart han skulle gå, kraken hittade knappt till korsvägen =) Väl där irrade han runt i spöregnet. Frågade till slut en kille som stod där om spårvagnen till mölndal gick där. Ja svarde han. Sen sa han något som johan inte uppfattade, men tänkte han sa typ "häng på" och kutade iväg mot en spårvagn. Johan stack efter som ett spjut, väl därframme ser han att det är fel nummer på vagnen o killen vänder sig förvånat om o börjar garva.  Han inser sitt misstag o skyndar sig tillbaka, där står inte bara en människa o ler för fulla muggar åt hans misstag. Men historien slutar inte här. Nej sen ska man ju kliva på oxå. Snutten blir nervös i kroppen när han ser folk stoppa in kort här o var och chauffören sitter bakom en stor glaslucka. "skam na sätta sig o vänta eller betala när man kliver av, han tänkte lika bra göra borta sig en gång till så han frågade mannen i glasluckan först för säkertsskull om den nu gick till mölndal, sen om man betalade här. Då vill jag lova då vara det många i vagnene som återigen skrattade lite åt min bortkomna karl, som vill gå o gömma sig sen...


MEN nu fortsätter historien : =)

Ja han skulle ta vagnen för att gå in på banken o lösa bort billånet. Förklarade vart banken låg. Sa så malligt att han minsann hittar dit. Ringer mig sen från banken o frågar vad han ska säga. Förklarar än en gång. "JA nu är det lugnt säger han" Sen  blir det hans tur. Han går dit o säger att han ska lösa bort billånet med postväxeln. Jaha okej säger kassörskan. Men sen hittar hon inga lån. Bra säger Johan lite förrvirrat. Vilken bank har du då frågar hon. Hmmmm det blir svart i huvudet på snutten, han tänker länge o kommer till sist på -sHandelsbanken. Då säger kassösrkan - Ja det förklarar saken det här nämlgien swedbank... Ha ha ha han har alltså lyckats gå in på fel bank. Min lilla virrpanna.

Men dagen är inte slut ännu, nu sitter han o väntar på bussen får väl se hur det slutar =)
Känns som att det är bra jag är hemma ett tag så han verkglein får rå om sig själv. Jag har verkligen alltid betonat att jag aldrig komemr ta rollen som hans morsa utan jag är hans tjej. Men han har ju ändå mest tagit bilen överallt samt jag ofta varit ledig så vi gjort såna här saker tillsammans.. Nåja bra han kan roa någon iaf ...


Kan vidare berätta bara en lite gullig sak han gjort för många många år sedan. Var när han skulle på sitt första landslagsläger:
 Johans pappa blev så ivrig när brevet damp ner i brevlådan. Där stod minsann att man skulle ha med sig kostymen. Japp de brummade genast iväg o köpte en kostym åt lillpojken. Till saken hör att han då bara var reserv. men man  måste vara förberedd. JA så kom dagen o johan skulle få åka med. Han dressa upp sig så fint i sin kostym. Var den enda som kom fr norr o skulle möta de andra på arlanda. Kom lite senare än de andra dessutom. Väl framme ser han att alla andra har typ myskläder på sig... han vill bara sjunka ner genom jorden. Här kommer pappas pojke i finkostymen. Nåja inget att göra åt. Han sätter sig ner för att käka när coacherna efter ett tag kommer fram o frågar om han e Johan F, ja då svarar han. Får då till svar att han gått till fel lag. O måste göra om proceduren en gång till i sin fina kostym ha ha =)


Nu slut för denna gång. Men snutten du är bäst I love u så, miss u alit, längtar så efter dig hopaps du har kul o hittar på trevliga saker. Tindra pratar massor om pappa pappa , pappa komma plan.... Vi saknar dig!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Haj haj!!

Har suttit och läst om din lilla karl nu! Jösses, han är ju riktigt rolig den där killen! =)
En riktig norr-bo i storstan liksom! hihihi. Ser der framför mig.. Men det är en bra egenskap att bjuda på sig själv och kunna underhålla andra!
Märker att ni saknar din älskling, vilket jag verkligen förstår!!

Japp nu är killarna på O´learys och kollar hockey och har det gott.. Alexander har också pratat en massa om att ringa Franz men som du sa, tiden finns ju inte riktigt ibland.. De ränar ju dessutom helt olika tider.. =( Hörde om ev planer, KUL!!! Får prata mer om detta gumman..

Miss u 2!
Pussen & Kramen

Postat av: sussan

haha, så kul :-) skrattade gott :-)Gulligt med kostymen :-)
kram på dig gumman!

2007-01-11 @ 22:27:36
Postat av: Cicci

Haha, virrpannan Johan. :-)
Hoppas ni har det bra där uppe och att du inte klättrar allt för mycket på väggarna.
Förstår du saknar Mr J, men du ska se att allt snart löser sig och ni får veta vad som ska ske.
Jag håller tummarna för det bästa.
Vi hörs av, ha en trevlig helg gumman.
Kramis!

2007-01-11 @ 23:02:50
URL: http://annaceciliaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback