Gårdagen en lugn o skön Mysafton

Igår var ett ritkgt mysigt nyårsfirande, var helt perfekt jag var inte upplagd för annat. Jag o gubben åt riktigt god mat, mumma säger jag bara, den hade jag inte behövt skämmas för att bjuda folk på ha ha
Vi skålade dock hela kvällen med julmust, kom på att det var nog mitt tredje nyktra nyår i rad fakitskt, hör o häpna, men sååå skönt, Jag bjöd gubben på en annan hemlig nyårspresent vid tolvslaget =) Den var nog mera uppskattad än skumpa o raketer... ha ha

Så roligt höra vad en del folk haft för sig, kul att många haft trevligt, för denna helg är nog den mest hypade helgen på hela året, då allla ska ha sååå himla kul o alltid ska det göras något speciellt, ofta därför man kan bli så besviken på nyårsfirandet. Men jag tycker helt klart det är kul att fira in nya året med vänner eller familjen bara man har sunda förväntningar. Så härligt att julen kommer o lyser upp i vintermörkret o sen även nyårsfirande med god mat o lite skumpa o raketer. Tror många kan behöva dessa små "speciella tillfällen" för att få bryta lös lite från vardagen.. Visst man kan göra det närsomhelst ändå men  jag tro att en del behöver detta för att verkligen ta tag id et o ha en ritkgt mysig o kul helg. Jag kan tex ta båda mina o johans föräldrar som exempel. Så gulligt när jag pratade med mamma igår, de hade lyxat till de o njöt för fullo, ja min lilla gumma fick oxå skåla i cider igår, mammas älskling! Sen johans mamma o pappa, de var minsann på galej igår, de brukar vara så nöjda o glada efter denna helg o jag en liten travhelg på sommaren. SÅ kul för dem att komma ut o verkgligen koppla bort affären en stund, de är de verkglein värda. Hoppas båda våra föräldrar snart kommer o hälsar på oss där vi bor!

Var lite nervös innan för hur freya skulle hantera alla raketer o smällar, hon brukar ju grymta lite när johan poppar popcorn, men det gick jättebra, var bara de allra första som hon blev lite orolig o skällde lite åt, hoppade upp i soffan o skulle kika ut vad som eg skedde, men sen vande hon sig o brydde sig inte, vid tolvslaget när det smällde som mest, låg hon o snarkade o ingen reaktion , gotjejen!
(även därför vi inte orkade åka ut  o se på fyrverkerier, vi kiakde hemifrån, smällde så mkt o fint ändå)


Det enda som fattades mitt nyårsfirande var som sagt min lilla lilla älsklingstjej men snart får jag se henne. Jag funderar nämligen på att åka hem den 3 el 4 någonting och vara hemma ett tag men inte bestämmt mig ännu, ska försöka bestämma mig ikväll. Nu sitter jag här o har eg stora planer på att städa undan lite men får ingenting o jag menar verkligen ingenting gjort, måste föröska ta tag i allt nu...

Vädret är förresten, som  vanligt aptrist vräker ner regn o blåser som en tok såå less, vill ha snö..  Börjat längta till vår o somamren kommer igen, jag verkligen älskar våren. Fast alla årstider har sin tjusning. Eller vintern är bättre hemma faktiskt för detta som varit här tycker inte jag man kan kalla vinter, då ska de knarra udner fötterna när man går o det ska komma ut ånga ur munnen när man pratar, har man inte haft i motorvärmanren ska man stå där o svära lite när man skrapar rutorna o sen ha rumpvärmen på fullsprutt. Man ska kunna vara ute o åka pulka o skidor. Göra snöänglar o snölyktor... Inte plaska i lera o hoppa över vattenpölar, nej det är inte min  sorts vinter, det kommer jag nog aldrig vänja mig vid. Men visst har det varit ganska skönt att inte behöva pälsa på sig så förbaskat mycket o kunna gå ute utan att frysa ihjäl... Men lite snö o inte så kallt kan de ju iaf få vara, inte minst för barnens skull =)

Nej nu till dagens tråkiga sysslor, innan eventulllt biobesök..Måste ju passa när man kan =)
kramelikram

Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt att ni hade en mysig kväll. :-)
Vilket pissväder det är idag, så segt och mörkt.

Vi kan väl höras imorn på dagen om vi ska springa på stan en sväng. Men jag kom på att jag inte har så himlans mycket pengar, så vet inte riktigt. Vi kan som sagt höras imorn.

kramkram

2007-01-01 @ 16:53:49
Postat av: Anonym

Vad skönt med bara massor av mys på nyår. Själv var jag oxå nykter. Festen vi var på spårade ur ganska rejält..polisen kom o jag har hämtat ut en kille från fyllecellen i morse. Som tur är så var det inte min kille. Men i övrigt var det god mat och en supergod efterrätt och tidigare på kvällen var Thilde med och fick dansa med sina byakompisar. Men jag märkte att ljudnivån steg så jag förde henne till Eva, tur det så hon slapp se alla hemskheter. Jaja Gott nytt år på er! kram

2007-01-01 @ 18:27:17
Postat av: Cammi

Jag ringer i mon efter kl 12 när jag är en ganska fri kvinna ;-) Ska bli så roligt att kunna umgås lite!! kram

2007-01-03 @ 08:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback