Lite deep talk....

Det är svårt att låta bli, att bli lite djup en stund, när man ser så mycket tråkigt som man faktiskt gör här ibland.Kan inte komma ifrån tankarna på hur jobbigt en del har det, att vi är många som bär på ett tyngre bagage än vad kan tyckas utåt sett. Många av oss lyckas till slut vända denna negativa trend och kanske få något gott ur det, bli klokare längs livets gång. Jag kan inte låta bli att fundera på den styrka min egen mor besitter, den jobbiga tid hon upplevde under tiden jag var liten. Jag tackar henne så mycket för vår skull att hon tog sig ifrån den soppa hon hamnat i. Kan inte låta bli att tänka på hur annorlunda jag säkert varit om inte det hänt, hade nog säkert inte mått särskilt bra idag då. Jag har själv en del skrupler i mitt bagage som jag inte är alldeles nöjd över och saker som jag ångrar. men det hjälper som inte att gå omkring och älta det, istället har jag nu försökt  tagit lärdom av det och det har fått mig att växa som människa. Jag försöker verkligen aldrig att dömma någon för dennes trassliga bakgrund eller saker som någon varit med om. Snarare stötta och ge push att fan vad bra- se var du är idag. Tror ofta att de som dömer människor så där bara på en gång ofta är det som kanske inte varit med om någon större motgång eller haft det lite tufft nån del av sitt liv. För det finns många kring oss som ger en människa en stämpel så fort de hör ditten el datten utan att ge någon chansen, men gör inte det, se på personen idag istället !,för det som var igår speglar inte alltid vad som är idag. 

opps nu blev detta ett himla långt rabblande som att jag är nån psykolog, ha ha. Inte alls men som sagt tankarna drar lätt iväg, när man möter folk som har det tufft eller kanske har haft det tufft.

Stor stor kram benny =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback