Magkänslan bra!

Var förbi dagis idag måste känna att det verkade ritktigt bra o trevligt dagis, bra utrymmen, schysst personal, trevliga rutiner o gumman verkade känna sig hemma ganska snabbt, så jag hoppas o håller tummarna för att inskolningen ska gå bra till hösten!

Hann inte med att träffa Viktoria o Wille idag, synd! Hmm hann inte med hälften av alla mina ärenden heller, eller en del valde jag bort av ren trötthet, tänkte det går smidigare o fortare på banken om man är själv el iaf nån är med o hålelr koll på tindriz... :-)

Måste säga att det inte bara är mamsen o pasen man saknar nu, pratar precis på msn med jämtöborna hmm gissa avens jag blir när hör det vankas fest, vill oxå, men alla ni där hemma räkna med fest (dessutom ofta ha ha) när vi kommer hem, är det sommar o semster så är det!! Håller på mitt uttryck måste passa på medan man kan!!
oj oj vad jag längtar o hoppas på finväder, ska bli såååå mys att komma hem o bara chilla. Inte tänkt så mkt på det förräns nu men attans vilket hemsug jag fick är väl bara för att det är två veckor kvar nu, när man har nått att se framemot går tiden så sakta. Fast iofs först ska här firas midsommar med tha gang blir nog nice det med. Får kanske briljera i kubb (hmm vore la första gången i så fall). Låter iaf skoj med det där spelet inte för att jag o gubbz kommer ha många rätt, men det lär bli många skratt skulle jag tro :-)

Fan så grymt det är med sommar!!! Har ni tänkt på vad sommaren eg gör med stora delar av svenska folket, helt plötsligt blir de hundratusentals grå o tysta mössen som finns i vårt land, lite mer öppna uttåtriktade, vågar titta upp kanske tom flirta litegrann. Man pratar med grannarna kanske bjuder på en grill. Går o strosar längs gator o torg och mycket mycket mer. Saker som i princip aldrig händer andra delar av året. Nej då går folk bara där o skyndar skyndar, huttrar under alla lager med kläder, kikar ner i backen för att inte få vinden/regnet/snön i ögonen, mumlar förlåt om man krockar med någon...Härliga härliga sommar tack för att du finns, synd bara att du är så attans kort!!

Förresten vad irri det är nu med barnprogrammet "sommarlovsmorgon" gissa vilken sång som ringer i mitt huvud hela hela tiden, japp det är den: "Hejj hej sommar, hej hej sommar". Något less :-)

Somriga glada varma hälsningar från en norrlandstörstande, nuförtiden östgötabo


image245
(Bild från förra somamren,Göteborg-Hovås)

Kommentarer
Postat av: Cammi

Var inte orolig, vi orkar festa med er oxå :-) fast med mitt piss schema i juli kan det blir svårt att hinna med nåra fester, jobbar alla helger...skitställe!! Men ska ta ledigt from sista helgen i juli då ska vi åka ner till sthlm o sen vidare nånstans...bara jag får ledigt!

2007-06-14 @ 22:49:12
Postat av: Cicci

Hej gumman. Ville bara säga att jag saknar dig. Hoppas på en partykväll ute med er snart :-)
Vi får ringas och prata lite skit i veckan. Ha en mysig söndagskväll. KRAM

Postat av: Amanda

Ska ni komma hem??Det käns som om man inte har sett er på åratal om ni kommer så blir jag såååå glad.Hoppas ni har det bäst
//Amanda

2007-06-18 @ 11:57:44
Postat av: Jenny

Cammi: Ja då det måste vi hinna :-) Trist du ska jobba så mkt men men pengar är oxå bra att ha :-) See u sooon babe!
Cicci vännen: Saknar dig alot, ja det måste vi ha snart, såg just dina pics på din sida ni verkar ha det msypys, kanske får ta o komam till v-ås snart!! Nu när vi är barnlediga oxå=) Fast ni skulle väl till götet nu till helgen?? Annars kanske vi kan komma då, el så helgen efter, för sen åker vi upp till norrland, vore ju busskoj ses när vi är barnfri. Stor stor kram
Amanda: Ja då vi komemr i början av juni, ses snart kram

2007-06-18 @ 17:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback