Tindra dresserar myror:-)

Så här gick konversationen i sanlådan, samtalet ägde rum mellan en myra och vår dotter :

Tindra håller upp en sten som antagligen symboliserar en godis och säger "Sitt myran, sitt", Detta upprepas olika antal gånger tills hon tydligen anser att myran gör som hon vill. För sedan sätter hon sig på huk och gör rösten mjukare o säger "Duktigt myran" och sträcker fram handen med stenarna (antagligen godis alltså)
Så kära hjärtat vårt, gör tydligen sitt bästa för att dressera m,yrorna här i krokarna.....


Nu har iaf Laura åkt hem, var så trevligt med besök. Antar Laura pustar ut nu, för Tindriz tyckte nog att de två var superpolers, hon hängde med Laura på det hon gjode gladeligen.  Skönt att elenor är en lugn o förstående vän, för jag har minsann tänkt på att det måste nog vara väldigt enerverande umgås med oss med barn i bland när man inte är van. Kan liksom gå i snigel fart till badet som egentligen bara ligger 200m (som man alltså eg kan vara framme till på ett snäpp) o det tjuras lite ibland på affären mm. sånt där som man själv liksom är så van hör vardagen till att man inte reflekterar över men som säkert kan te sig mkt mkt frustrerande när man går vid sidan om ibland...

Idag blev det iaf åter igen bad på tinnis, gumman var så glad o lycklig o visst jag tackar inte nej till att vara ute i solen o njuta på mina lediga dagar, =)
Nu kikar gumman på barnprogram men det har blitt ordentlgit tyst så jag ska kiak om ögonen kanske ramlat igen, snart ska jag iaf köra en stor favvis för mig: Oboy  o rostmackor mm mm mm mums...Sen blir det väl tv skule jag tro...

Så på återseende, adios amigos!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback