En underbart härlig dag!!

Vädret kan kanppast bli bättre så härligt ute. Alla som haft möjlighet har nog varit ute idag. Var såå mkt folk ute idag på fiken oh kön till Bosses (som tydlgien slagit upp portarna) var redan ganska lång. Bosses= stans hetaste glassbar, har jag fått veta =)

Våra egna planer bestod av trädgårsstoj med Jenny, Lukas O Nora. Var trevligt vi träffades vid 11 och barnen stojade på tills efter ett. Då var de nog bådfe trötta och hungriga. Jag fortsatte min färd ner mot staden tog en extra omväg med vagnen så att gumman skulle somna 8ananra hade jag kunant glömma spatsera på staden) Vi snabbkiakde förbi på dagiset som ajg valt som förstahans alternativ till gumman vår. Hoppas hoppas vi får plats där såg supermysigt ut, alldeles brevid trädgårdsföreningen. Var jättesvårt välja dagis. Fanns flera föräldra kooperativ men känns inte ritkgt som min grej, jag tycker att dagispersonalen kan sköta de där så bra själva. Fanns även ett dagga på vår mest trolgien blivande gård men kändes lite väl nära...

Nåja när väl gumman somnat spanade jag in i lite olika affärer, messade lite med en kär gammal vän!
Blev inte mkt handlat mest spaning. Vill ha ett par nya pjucks, typ converseisar eller nike men kan inte ritkigt bestämma mig eller  om jag ska köpa ett par låga tygisar men de har jag ju redan så vi får se...

Snart ska Linda komma förbi o kika lite Hockey, anna udnrade eg tidigare idag om jag skulle komma förbi henne o se med hon o henens polare men jag avstodkändes skönare att vara hemma när jag för en gångs skull kan se en match o om jag har ritkgt tur kanske gumman somnar udner matchen...

På torsdag skulle en del damer gå på olearys o kika på matchen hade varit råkul följa med, men vi har inte kirrat nån barnvakt här nere ännu. Så vi har sagt att OM (många om ännu!!!) de skulle gå till final får nog gumman åka hem före oss, så både jag och gubben kan ha ritkgt mys pys. dels kan jag göra sakerna som ordnas med damerna och så kan vi ta det lugnt o mysa (ladda ha ha) tillsammans och sen parta lite med alla innan man åker hem... Det verkar som att våra supersnälla päron ställer uppp och hjälper oss med detta. stort tack!!! (inte varje dag man kanske går till sm-final, så vi känner bara att OM det blir så vill vi båda kunna njuta o se fullt ut...)
Nu kanske det låter som att jag tagit ut detta i förskott det har jag verkligen  INTE är appppnervös varje match o inte mindre i kväll =)


Hörde det ryktas om att vi eventuellt får besök till påsk, vore verkligen superkul, Vi saknar våra goa göteborgare massor, vore superduperskoj ni är så välkomna!!

Förresten så tjackade vi ny kärra igår, var så dyrt hyra,så vi köpte en mellanbil får väl se hur länge vi har den men den är jättefin och skön. Får väl lägga ut en halvtaskig bild så ni ser den iaf...

Men nu msåte jag fixa med lite fruktsallad tills min gäst kommer så på återseende vi hörs!!

image164
Lukas och Gumman mumsar banan o dricker festis... Gumman har som vanligt haft en egen bestämd åsikt om vilka kläder som ska bäras, fattar inte att man kan börja redan nu...



image165
Här ser man tydligt henens egna klädval, klänningen under ville jag ta av henne idagm en då blev det ttokhöga protestter klänning skulel man visst ha, sen propsar hon på att ha mina solbrillor dessutom upp o ner men ganska cool ändå =)


Dålig bild på bilen men här är den i af (Volvo s80 T6)

image167
Så här kan det gå när man kan själv och är som "Emma tvärtemot" då blri tröjan genast byxor o skorna på fel fot men så skulle det tydligen vara enligt damen själv..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback