Mys helg i stockholm!

Middagen med damerna i torsdags kväll var mysig o trevlig. Vi var på en indisk resurang, åt god mat drack vin o surrade. sen gick några av oss vidare till Bk's Lounge o satt där o surrade ett tag till, var nog hemma vid halv ett tiden. Så skallebangen var inte så farlig på fredagsmorgonen...

Jag o gubben hade velat fram o tillbaka vad vi skullehitta på dessa lediga dagar, vi kikade på allt möjlgit, valde mest mellan att åka hem elle en liten tripp till sthlm. Men då de har träning på söndag em så uteslöt vi tillslut resan hem, kommer ju hem inom en relativt snar framtid ändå, dock inte alltför snar hoppasjag.. så vi packade väskan o kom på att vi skulle göra en liten mysutflykt till stockholm med stopp på kolmårdens tropicarium först. Sen in till storstaden bo på hotell o mysa. För att på lördagen gå på junibacken. En liten födelsedagspresent från oss till vår största kärlek som fyller 2 år på tisdag.

Vi hade sååå trevligt hela familjen. Var kul men lite läskigt på tropicarium, är väl inngen fantast av ödlor, ormar o krokdiler direkt så lite rädder blev jag allt när "herr krokodil" låg där mittframför mig. Och huga vilka stora ormar det finns. Trodde nästan jag skulle få mardrömmar av alla läskiga ormar jag såg. Men den oron behövde jag inte oroa mig för var såå trött på kvällen så jag somnade väldans tidigt i min sköna hotell säng.  Vi gick faktiskt knappt något på stan denna gång, men både jag och johan hann se att vi måste åka tillbaka för lite vår/sommar shopping om inte allt för länge. Finns såååå himla mkt fina saker. En affär som jag tror jag kommer tycka mkt om är Zara, fina kläder till bra priser, fina roliga barnkläder hade de oxå, I like a lot!!

Visst gjorde lite ont i hjärtegropen inte få göra sina vanliga shoppingstråk när man väl är i storstan utan bara glider förbi o ser allt fint, men kommer fler gånger. Har återigen kommit på att Linköping ligger rätt bra till i vårt avlånga land. För jag tycker mkt om sthlm när det gäller jsut shopping men även så vacker stad på sommaren. Skulle nog inte palla bo där pga av all konstant stress. En sak är säker köra bil där när man inte hittar bra är NO fun, fast vi lyckades ha ganska kul ändå, trots vi körde fel ett antal gånger. Det går ju inte direkt vända bara så där (spec inte på en fredag em vid 15snåret) men vi kom alltid fram tillslut i af =)
(Saknar dock bo i götet lite, den stan är verkligen oxå asgrym speciellt på sommaren!)

Idag på dan var vi ut på djurgårn på junibacken, tänkte först kila in på vasamuseet oxå men vi tyckte junibacken räckte efteråt. det var mycket uppskattat av Tindra o även av oss. Väldigt fint dock sååååå mkt folk på lördag  sen började vi åka hemåt men stannade på heron city för att käka o spela lite spel ... som jag såkalrt vann i. Fick massa poäng tillsammans så vi hämtade ut en ltien mjukisgubben till gumman. Fast det var nog det fulaste pris vi fått. en tjockmjukisgubbe med glasögon o läderbälte, nåja vi döpte han till Berra

Nu åter hemma, tyvärr blåser det i ande kallt trots sol mellan varven, hoppas hoppas de varm härliga dagarna  snart kommer åter!!

Lite roliga saker att berätta:

Får kanske besök norr ifrån mot slutet av veckan, av tindrizens buskompis Thilde. Tänk att våra rackar ungar snart är 2, tyckte det var nyss vi satt med våra stora magar på föräldrautbildningen och pratade förlossningar... så kul när de får träffas o leka lite, jag även råkul träffa hennes päron såklalrt!

Sen får vi även kanske besök av våra gobitar från götet, Cicci o Freddan, vore trevligt!

(alltid så, ingen ingen ingen kommer sen kommer alla samtidgt men BARA roligt!!)

Även stort grattis till govännen min som har en växande mage, tänk att emmsan ska bli storasyrra, stora damen liksom =)










Lite bilder från helgen
image124
"Pappa" fick en kompis som ville följa med oss, sååå söt liten vän.

image125
Inte lika söt vän, "mamma" livrädd trots den tjocka glasväggen..

                                                       
Måste kika närmare                  Okej kan väl se lite på er         men nu har jag inte tid mer,
på lilla ormen                               snabbis då...                         fanns så mycket intressant   


image129
Hajar inte heller min favorit speciellt inte av denna storlek...

image131
Nästan tur man inte skulle utomlands dan efter...


Hajar i lite snällare format...


image150
Dags för hotell frukost, sen uppletning av bil och avfärd mot junibacken

image134
Hej hej Mumin, vi kikar in och slår oss ner ett tag...






    
Hej mumin jag testar din fotölj..    
                                                 
  
Klättar lite o ser mig runt

                             
                         
Sätter mig o vilar lite en stund...


image140
Vi hittade även hem till Pettson och Findus. Till tindra stora förtjusning såklart .-)

image141

image142
Men så liten han var, "herr nNils Karlsson pyssling"


det allra finaste var sagotåget, men där fick man tyvärr inte knäppa kort, sen är deti nte så lätt fota en ivrig 2årig som ser nya saker hela tiden....

image143
Pappa i dansartagen ha ha roligt hade vi =)


image144
Jag spöar gubben i basket men han kämpar på.... snart är somamren här så vi kan köra våra vanliga 21 turneringar..

                                                     
Tindra provar lite hon med..  testar några moves..    Bankar lite på ett spel..    dansar mera...



image149
Sisita tuen i rutchkana med "Berra" innan hemfärd. Hoppas ni alla andra oxå har en dundermysig helg

kram kram






Kommentarer
Postat av: Cammi

Åh vad bra att ni ger junibacken ett bra betyg för ett besök där har vi redan bokat in på torsdag och så ska vi försöka hinna med skansen oxå. Fast vi vill ju verkligen shoppa så det kommer att vara svårt att få tiden att räcka till :-) Jag ringer dig i kväll när jag kommer hem från skolan, känns riktigt tragiskt att sitta på skolan i detta underbara väder och desstom en SÖNDAG!! Nåja är väl kanske värt det i slutändan! Men vi hörs sen...kram kram

2007-03-18 @ 09:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback