Trevlig intensiv helg...

Fredag eftermiddagen påbörjades med litet kalas med Kalle Thea & Tuvis på besök. Var väldans trevligt. Det lekte på för fullt och bråkade om sakerna mellan varven  medan vi mammor satt o surrade. Fick veta att även andra mammor upplever denna tid som jobbig och att jag inte var ensam om att gråta i förtvivlan /trötthet ibland, inte ens ensam på fredagförmiddag. Vi skrattade ganska gott när det rframkom att båd jag och en annan mamma båda suttit i bilen och fällt en tår över vilka monster våra barn fövandlas till mellan varven =)

Nja alltså Tindra är inne i en period då hon kan bli vansinnigt arg om hon inte får som hon vill, hon bara kastar sig på marken, grinar och skirker, sparkar omkring sig, ingenting är bra inte om man förösker vara roligeller muta med något eller rent av vara sträng, Tillslut är det inte ens bra om hon får som hon vill, nej då är hon fööööör arg för att veta vad hon egentligen ville från början.. Nåja skönt höra många andra har det likadant. Just nu är det tex ingen hit gå på stan med gumman, helst låter man bli och går själv sen..

Nu  till resten av helgen: På fredageftermidag var det dags hämta Thilde och hennes härliga mamma och pappa. När jag såg dem var jag (ni vet känsliga jag) nära på att fälla en tår så glad blev jag att se dem, insåg man saknat dem ÄNNU mera än man trott. Thilde var precis lika härligt glad som alltid Full rulle hela tiden. en sprudlande glad tjej som gör omgivning lite gladare oxå.
Vi hade väl hoppats att våra damer skulle somna tidigt så vi fick mysa lite men tji fick vi så blev det inte. De var inte särskilt sugna på att sova när deras mor och far önskade så..Kikade iaf lite halvt på Let's dance. Sen när jag nästan just gett upp hoppet om hockeyn och skulle stänga ner radion från datorn så blev det 2-1 jisses vad jag ropade, och mitt skik vid 2-2 var inte mindre det heller =) Att de sen faktiskt vände och vann, helt j-kla otroligt bra, jag belv sååå glad!!

Lördagen stod staden och busfabriken på schemat vi hade en trevlig dag när väl damerna somnat i vagen, Tindra var som vanligt asssssförbannad innan och vägrade typ sitta i vagnen men när jag sa att vi skulle dela på oss en sväng så jag kunde promma lite med henne så somnade hon på typ 2 minuter... Busfabriken var en höjdare för oss alla =) Bara synd det var lördag och tokmycket folk...

När vi kom efter det så fick karlarna i huset åka o handla medan vi var ute en stund med barnen på baksidan, då hade fakitkst solen kommit fram och det var ganska skönt ute. Tyvärr har det ju inte varit vädret som det lovat under helgen utan ganska kallt och blåsigt faktiskt.

Middagen blev helt udnerbart god mumma, ska nog skynda mig äta resterna innan johan kommer hem ha ha

Tyävrr har jag varit dålig med kameran under helgen men hoppas få något fint kort av cammi sen..

Var i alla fall jättekul se tjejerna tillsammans, på något sätt var det som att de ännu kommer ihåg varandra, de var inte alls reserverade för varann ,inte ens från början. de lekte mycket bättre än vad jag hade trott och hade stundtals väldigt väldigt kul Tindra hade lite svårt komma till ro på kvällen då hon såklart undrade vars "Bille" (Thilde) var. Klart det blev någon lite fight mellan varven men så är det väl med dessa 2 åringar =)
Det är jättekul att Tindra har en kompis som hon lekt med ända sen bebistiden, skiljer ju bara elva dar mellan de 2 töserna, vilekt tydligt märks , trots deras olikheter och olika personligheter är likheterna slående =)

Hur som helst vi saknar er redan, hoppas ni kommer hit snart igen! Kanske i sommar så vi kan hitta på myspysiga somamrgrejor med våra damer!

Cicci, synd vi inte hann ses i helgen, får ta det snart. Har ju glömt säga vad Tindra sagt: Hon såg en bild av dig och sa: " Vart har Cicci tagit vägen" Så hon saknar nog dig oxå! Hoppas vi kan ses ganska snart i af...

Några av dem få bilderna jag tagit från helgen:
image159
Tindra och thilde med sina fina gitarrer.
Gummans finfina present. Det roligaste var dock se Thildes min när Tindra öppnade sin (hon hade ju redan fått en som nu var nedpackad i resväskan) . Ögonen blev välsigt stora och hon sa genast min min.. Trodde såklart att mamma varit så grym slagit in hennes gitarr och gett bort den. Tur som var tog Cammi fram hennes och de satt och spelade på varsin

image160

image161
Byta grejer med vrandra var en hit ibland, se tex här: då har damerna bytt jackor med varandra, under stadsturen så åkte de i den andres vagn en stund, var så mkt roligare så =)
image162

image163

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv för en väldigt trevlig helg även om vi är som en drös pensionärer hela bunten, förrutom våra damer då förstås...tyvärr verkar Thilde inte vilja sova hålla i sig, hon är fortfarande vaken och ser på Pippi...du vet hennes absoluta favvis :-) I sommar kommer vi absolut ner o hälsar på er, nu bor ju som sagt väldigt bra till i landet för olika aktiviteter :-) Nej nu ska jag verkligen göra ett försök till lite sömn! Men vi hörs o tack än en gång!! Massor av kramar från oss

2007-03-25 @ 22:25:18
Postat av: Jenny

Ja du men inte konstigt man blri trött av allt stoj och stök =) Nej var samma med gumman inte en tillstymmelse till att vilja sova när vi ville det... hoppas det vänder snart ha ha men man får väl fortsätta drömma...

Ja vore jättekul med besök i sommar, det får vi försöka se till att fixa så kan vi göra massa små utflykter =)

Stora kramar till er

2007-03-26 @ 09:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback