Igår klev jag ännu ett steg närmre att bli kvinna, jag sydde egna gardiner ha ha

Gårdagen bjöd väl inte på så mycket spänning förutom att jag var på ikea o shoppade lite småsaker till vårat home, hade egentligen tänkt fixa till i vardagsrummet o gästrummet oxå men eftersom jag/vi ännu inte ritkgt bestämt hur vi vill ha det där, fick det vänta. Men HÖR O HÄPNA: Igår sydde jag min första gardiner alldelens själv!! .Ja jag vet för de flesta av er det liksom ingen big deal, har ni kanske gjort nu i år o dar, men för mig som verkgligen inte kan sy är detta en stor stor happening. (Har aldrig ens fållat ett par gardienr själv ha ha)
Jag trodde väl inte ritkgt på mitt projekt själv innan jag satte igång, men tänkte att nu vågar jag testa, de hade ju såna här smarta fållband på ikea, så jag tänkte att det borde väl även en superdålig sömmerska som jag klara av. Nu fanns det ju tex ingne symaskinsnål som kan gå av det första den gör, eller tråd som börjar trassla efter 20cm, nej du ett strykjärn borde jag väl klara av =)

Gubben var aningens skeptiska när jag kom dragandes med mina ikea påsar, men han blev mkt glatt överraskad av resultatet, som vanligt glömde jag ta en före bild men jag väl bara säga att det såg lite gammeldags ut (inte på ett fint sätt), inte vår stil iaf.. Kan bara säga vad mkt lite nytt tyg o småsaker kan göra för att piffa upp stället!

Mina första egen"sydda" gardiner, måste såklart förevigas ha ha:
image227

Mamsen kikade efter det där tyget men verkar tyvärr vara slut här med, men jag ska kika varje gång jag är dit! (blir ju nån gång då och då)

Idag blir det väl mest att  mysa med gubben som drar iväg bort över helgen, hade först funderingar på att glida iväg bort till Mia ihelgen om hon är hemma, men jag tror att jag bara blir hemma eftersom jag börjar jobba på måndag. tror liksom all min energi kommer behövas till det, shit är ju superlängesen jag jobbade, dessutom ALDRIG jobbat som sköterska, PUH som ni märker börjar  jag va lite nervös nu, är trots allt mer än 2 år sen jag gick ut min utbildning.. Men men jag vet o tror det kommer bra, fast pirr pirr pirr låter magen min ändå..

 krampå er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: cicci

Hihi, vad duktig du är vännen. :-) Imorn ska jag gå ner till bussgods och fixa med din cykel, så då har du den nog snart.
Hoppas ni mår bra. Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback