Glömde bort sin fru....

Lilla vännen då en gammal man med alzheimers glömde borrt frugan sin han varit gift med i 55 bast o hitta en ny löööv på sjukhemmet... stackars frugan o jobbig sjukdom....


http://www.aftonbladet.se/karleksex/article1279608.ab

Denna historia får mig att tänka på alla sköna lirare man stöter på  när man jobbar i äldrevården, finns så måga otroligt charmiga o söta tanter o farbröder som man nog aldrig kommer glömma bort. De kan vara så ärliga o uppriktiga (på gott o ont..) Det finns så många speciellt söta små dementa gummor som jag så väl kommer ihåg, deras rutiner, vad de brukade säga o hur de var, kära hjärtanes vad gulliga dem var!!  Även jag har stött på farbröder som raggar på äldreboendet, en del var söta medan andra kunde vara lite läskigt o man fick rent utav hålla koll på de stackars damerna som inte riktigt kunde säga ifrån själva.. många goda skratt o trevliga stunder har man fått med the oldies.. (fast visst även mindre roliga oxå..) Fast det är såklart även ett väldigt tungt o påfrestande yrke både fysiskt o psyksiskt,  som jag inte skulle vilja ha i långa loppet, men att ha jobbat med äldre är en bra erfarenhet o givande under en period!
ska nog kanske ta o skicka in min ansökan om lite extra jobb på brusis där A jobba, kan ju va nice få in lite extra stålar nån gång...Då jobbar jag nog gärna natt... men lite creeepy vara helt själv på bygget... hmm så vi får la se....

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman.. nu har jag varit inne o kikat lite på din blogg.. kul att läsa! O jag tycker absolut att du ska söka till mitt jobb.. då blir vi ju kollegor oxå..=) Do it!! Puss o kram!

2007-11-21 @ 12:17:22
Postat av: Anonym

Ja herregud vilket team =) bra att du tycker det är roligt läsa, jag brukar säga att man får hålla tillgodo med alla stavfel o alla grammtiska fel när man läser min blogg, det hör liksom till en stressad virrpanna som jag =)
Fast gummz du vet ju oftast redan det mesta som står o bra mkt mer... Puss puss

2007-11-21 @ 18:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback