Skön prommis i bitande kyla

I kväll bestämde lilla jag mig för att gå ut på en prommis.  Insåg nämligen att en tur med kärran med sommardäcken till Wc kändes lite livsfarligt... Var ju dock såklart lika halt på gångvägarna  men jag klarade mig galant ändå... Måste säga att jag faktiskt gick där o mös, visst det första 5 minuterna var det bra kallt o man var nära vända hem, men sen var det så skönt. Jag tycker känslan av att gå ut när man är ordentlgit påklädd o inte fryser utan bara blir så där bitnade kall om kinderna kan vara sjukt mysig...Ja lite tokig jag vet men det är väl norrländskan i mig som kommer fram. Det var även så himla skönt gå där i mörkret helt själv, o bara vara, bara vara lilla jag helt allena. Kanske även det kommer från det norrländska lugnet.. ha ha... Nej men allvarligt så njuter man av att va helt själv ibland o bara rensa tankarna efter allt stoj man lever i annars. Jag behöver verkligen såna där lunga stunder mellan varven för att varva ner...

Väl inne har man tinat upp ordentlgit med ett värmande skönt bad o tända ljus, som sagt även detta en av höjdpunkterna med denna tid på året.. Tända ljus i like =)

Hoppas vädret inte är piss imorgon för annars går jag nog in till St. larsg imorgon, skönt. Redan onsdag imorgon, shit vad dagarna går fort, tiden liksom springer iväg...men jag klagar inte bra skönt det....

PUSSSSSSSSSSSSSSSS PUSSSSSSSS


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Hur har ni det? Såg på vädret imorse (vuxenpoäng :-)) att det såg ut som att ni skulle få snö idag. Fick ni det? Här snöar det inte, men är sex grader kallt, rena rama vintern!!
Har kirrat en bild på oss allihop på bloggen, tänkte till er som inte kan läsa PT eller Kuriren ;-)
Ha en bra dag! Kraam!!

2007-11-14 @ 15:15:38
Postat av: Sanna

Så mysigt det lät med ett bad och massor med levande ljus! Kanske själv skulle ta ett innan alla program börjar - onsdag är en utmärkt tvkväll! :-) Dessutom är A i skåne så lite lugn musik, ljus och varmt bad... Japp så får det bli! Hoppas ni har det fint, här rullar det på med massor skola. Ha en UNDERBAR kväll gumman och hälsa.
KRAAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback