Hur sjutton får man det att gå ihop??

Attans har precis suttit o kollat lite på jobb är självklart sugen att söka lite jobb, satt nu till slut ändå o kollade upp ob-dagis(dynget runt dagis) men fan det funkar ju ändå inte! Det är ju bara öppna måndag till fredag o helgerna kommer ju ganska ofta köra ihop sig.. hmmm man har ju inte dirket råd att ha barnvakt varje gång man jobbar så.. Fast iofs kommer det kanske mest handla om lördagarna men ibland oxå söndagar, shit ! Less! Fast dessutom fanns de bara på 3 platser, ett typ i hjulsbro o sen ett i Lambohov o de tredje var i skäggetorp, fan oxå...Inte direkt roliga ställen, eller mest det att de ligger så långt borta, även om vi skulle flytta mera centralt... Får väl kanske bara höra av mig om att vicka på dan ändå då... 
Ska grubbla vidare, men nu var det ute 3- el 4 olika intressanta vikariat.. typiskt alltså!

(hmm få se man hur är det nu man jobbar typ 2 helger av 5 o hur många kvällspass kan det vara typ 1-2 i veckan kan det stämma??) Lurirgt det där med tanke på att J oxå är borta ofta ca 2 kvällar på veckorna, ska man jobba så hinner man ju för sjutton aldrig ses själva, alltså om jag ska passa in mina kvällar till de kvällar han e hemma, nej fy. Jag vill men får ångest av tanken ändå ibland, kanske ska höra om att få komma in o vicka bara, på dagarna o ev nån natt oxå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback