Lite svammel om mig...

Har pratat lite om olika personligheter på skolan och självklart börjar tankarna glida runt i huvudet på en själv, vem är jag då, hur är jag??

Jag är nog en tjej med båda fötterna på jorden, en person som älskar leva livet, göra dagarna roliga. Istället för att gå runt o grubbla på småsaker. Jag har nog vuxit en hel del som människa de sista åren, dels pga att jag blitt äldre, blivit mamma, flyttat en hel del, verkligen fått stå på mina egna ben o fixa saker till höger o vänster. För nått år sen var jag bra mycket mer osäker på själv o grubblade en hel del. Jag analyserade saker som inte behövde analyseras. Vilket jag tycker att jag idag lärt mig att inte göra. Jag har inte lika stort "bli omtyckt behov" , jag vet att vilka mina vänner är, har lätt för att skaffa nya och de personerna i min omgivning som jag inte går ihop med har jag liksom helt enkelt bara slutat ödsla energi på.

Jag är som ni alla vet en donna som tycker om att prata, ibland får jag nästan tejpa igen truten på mig själv, men det sociala betyder mycket för mig, jag är inte direkt en ensamvarg, även om jag tycker om det oxå mellan varven. Ibland beöhver man bara den där tystnaden och lugn o ro.Jag känner som sagt inte det där stora behovet av att vara omtyckt men jag har ett socialt behov och det är det jobbigaste med alla flytter, innan man liksom kommer in sin nya stad (vilket visserligen ,gått ganska fort o smärtfritt varje gång hittills, tack vare alla goa människor vi stött på, tack för att ni finns!!!) För så här i efterhand är jag jätteglad över att allt blivit som det blitt. (fast jag kan inte sticka under stolen med att jag gärna bott kvar i götet oxå) Det har fått mig o min familj att växa både som individer men även som starakare  i vår lilla familj. Vi har liksom lärt oss att ta vara på varandra o hjälpa varandra i med o motgångar. Ibland är det jag som fått stötta gubben o ibland har han fått peppa mig när jag tyckt det varit tungt. Men för de allra mesta har vi fakitkst haft det ritktigt skoj. För sån är jag oxå som person, Jag tar nog ganska lätt på livet o försöker leva i nuet. Det känns som att det är viktigt ta vara på de olika faserna man har i livet, tex kommer Tindra aldrig bli liten bebis igen, jag kommer (SNYFT) aldrig mer bli 25 (även om jag önskar my look ska bevars ett bra tag till ha ha), eftersom man har flyttat så mkt på sistone har det nog varit lättare att tänka på nuet, då man hela tiden fått sätta sig in i e nya stad, träffa nya bekantskaper etc... Det har självklart funnits stunder då man grubblat mer och de är just i dessa motgångstider, eller när saker känns lite jobbiga, som innan flyttet från götet, eller när vi jsut kommit hit och vi fick vänta såååå länge på dagisplats. Det finns självklart dock saker som jag grubblar på inför framtiden en hel del ibland ,det är saker som , var kommer vi bo de närmsta åren, hur kommer min arbetssituation se ut mm mmm...

Summasummarum: Jag är en go o glad prick som älskar det sociala, kan prata trots att folk förväntar sig jag ska vara en seg norrlänning ha ha. Tycker om att hitta små guldkorn i vardagen. Jag är spontan o impulsiv. Värnar mycket om min familj o mina vänner. Men framför allt Älskar livet o att leva det!!

Kommentarer
Postat av: Lotta i huset brevid

Ja.. det gäller ju att man är bra trygg i sig själv om man skall orka flytta så ofta och vara långt bort från "de sina". Dock kan jag tänka mig att det stärker att leva i en sådan tillvaro också. Ni får `maximera resursutnyttjandet´.. eller vad man skall säga. Ni ju ´bara´ varandra att luta er emot (som finns i en omedelbar närhet menar jag). Sedan år man ju hitta nya vägar att lösa saker på rent praktiskt.
Det där stora behovet av att bli omtyckt tror jag är något typisk tjejigt (jag var likadan) som `växer bort` och det är skönt. Om man går igenom en jobbig period så brukar man ju komma ut på andra sidan med nya insikter. Så även de jobbiga perioderna kan ju vara av godo!

Postat av: Lotta i huset brevid

Asså.. fy vad jag stavar dåligt idag.. f´låt.

2007-10-02 @ 14:32:42
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Jenny

Det är lugnt tjejen, förstod precis vad du menade!
Såg förresten storpojekn din med sin klass igår, de skulle nog på utflykt o gick där allihopa så där gulligt 2 & 2 habd i hand o fröken längst fram o längst bak. Han har ju verkligen gått o blitt stora killen, bara så där över somamren liksom. Jömt ute med klubban o bollen o lirar. Tror det är farligt farligt, gubben börjar längta så efter en grabb när han ser dina kottar ha ha...

2007-10-02 @ 20:17:48
Postat av: Anonym

i min blogg är det fullt tillåtet med stavfel, annars hade nog min blogg inte kunnat finnas ha ha =)

2007-10-02 @ 20:18:59
Postat av: Lotta i huset brevid

Ja.. ni får väl göra en liten grabb då!
Anton har verkligen blivit stor.. Har du sett bilden på honom med hockeyprylarna? Nu har vi kompletterat med axelskydd också... Vi får väl se om han kan röra sig...

2007-10-02 @ 21:18:11
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

Nej du inte ännu, men sen kanske, men vi får la en skock med flickor vi... =)
Ja jag såg bilden så söt, måste ändå va kul när de börjar bli så pass stora o man får se på när de spelar sin första stapplande match , där allt kan hända=)

2007-10-03 @ 09:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback