Lördagen en väldans trevlig dag/kväll

Gårdagen var av den hektiska sorten... först kalas hela dagen med mamsen som blir hela 50år idag, jisses gamla tanten ha ha..
Var trevligt med kalas o träffa släkten, kul att se många man i vanliga fall inte träffar så ofta o få uppdatera sig lite. Fick bland annat veta att en kusse till mig kör taxi i stan (bra att veta ha ha), en annan skulle till lkpg inom kort o en tredje åker med samma flyg som jag tillbaka, kul för hon harj ag inte sett på megalänge.

Efter kalasandet vankandes det party med bruttzen, kul kul. Är impad av hur fint Erran hunnit få det i sitt nya place, ritktigt mysigt. Vi hade trevligt surrade strunt o sjöng singstar. Som vanligt sjukt trevligt när man är med bruttzen , fan vad vi skakade rumpa där ett tag! synd bara vi ses så sällan!! Träffade en del andra sköna personer som man surrade lite strunt med, bland annat var en del av grabbzen i luleå ut så nu vet jag att gubbz önskar han varit  med, men nsäta gång hjärtat mitt!! Kvällen avrundades tyvärr i en lite allt för hätsk diskussion två fyllon ememellan ha ha.=) Japp vi kom in på en diskussion i ämnet hockey, jag o ett ritktigt fan (som jag tycker är störtskön som person!)Oj vad vi spårade, saken är den att vi nog båda faktikst förstår varann idag, blev lite väl tilldraget så där kl 3 på natten. För jag förstår hur han menar o jag håller faktiskt med om att den personen vi pratade om blev lite för överskattad (dåligt uttryck tycker jag dock) o fick för mkt press. Så det var lite tungt där ett tag. Men nu har denna person tagit sig ur detta o vänt detta till något riktigt bra, som känns superbra.Sen denna hysteri kring löner hit o dit o "hora för pengar" (ett annat uttryck jag inte tyckr särskilt mkt om), men som vi sa gäller detta i alla yrken, för vem fan tänker inte lite på pengar när det gäller sitt jobb. Det handlar ju trots allt om dennes framtid, då karriären inte är särskilt långvarig. Däremot finns det saker som man verklgien ska ta i beaktning när man byter klubb så där, visst kan det finnas en önskan spela i en sk toppklubb, men som ung spelare ska man nog verkligen tänka på hur man utvecklas själv o med speltid etc, för visst det finns många som kanske eg gör fel val, bara pga att storklubben lockar. Men inte i detta fall tycker jag, för personen vi pratar om behövde ett miljöombyte o trots lite jobbiga gupp på väg o ett arbeta med sargat självförtroende är denna person på väg att visa vad han verkligen kan. Men som sagt på tok för tidigt kan mkt väl bli pannkaka , men det tror jag absolut inte. Ser man däremot tex på en del av alla de unga spelare som finns i detta lag nu så vore nog flera av dem rent ut sagt tokiga om de bytte klubb, för de skulle aldrig få spela lika mkt i en annan klubb, men som sagt det där är upp till varje person själv att fatta sitt eget beslut. Visst skulle det vara kul att komma tillbaka, det som känns synd är alla dessa som snackar o skrikit så mkt galla över denna person/er helt plötsligt blir tjenis med denna.. Hmmm svårt förklara alltså, för jag förstår verkligen fansen oxå att det måste få uttrycka sin frustration o grejjer är ju lite det det handlar om oxå, för vad fan vore spelet utan fansen. Men klart att en som är så involverad i livet med en sån person ibland kan tycka det är jobbigt, o faktiskt oxå får ha rätt att göra det, precis som fansen får uttrycka sina åsikter och de har ofta rätt i mycket av vad de säger, för precis som vi som lever med detta så gör ju faktiskt dem med detta o är en av de andra få som faktiskt är så involverad i vet så mycket om vad som sker på isen..

Summasummarum: Jag tror fakitkst att vi förstår varandra egentligen, jag förstår iaf precis vad du menar och håller med i det du säger, och jag tror faktiskt att du kan förstå min sits oxå, att det ibland kan vara lite jobbigt, stå där i bakgrunden o vara den som hör o ser all skit som en person kan få utstå under ett tag, vara den där personen som finns hemma, som får ta tag i och hjälpa denne person upp med sitt självförtroende. För visst det är ett yrke, men det är klart att man även påverkas hemma av allt ståhej...Så svårt förklara här på ett vettigt sätt så detta får sätt. Så du kära tokstolle, ni det är bara att komma o hälsa på, vi väntar!!

Igår vann förresten båda "mina" lag fan kul!! J fick ett ass, grattis gubben min!

Nu är man snart på väg lämn luleå för denna gång, ska bli grymt skönt komma hem igen, saknar min gubbes famn o myspys hemma. Det har varit sjukt trevligt att vara här ,men nu ska det bli nice komma hem igen o återigen få vara lite anonym, tycker om att kunna gå på stan o bara vara lilla jag!! =)


(ps kort kommer nog senare)

Kommentarer
Postat av: Sannis!

Hallå Hej!
Du har så rätt i din text gumman! Det är klart att Hockeyn är grabbarnas yrke, men självfallet påverkas de och ibland kan självförtroendet hamna i bott. Och det där med kosing, självfallet är det så, har man en chans att utvecklas och dessutom tjäna lite mer är det klart att man väljer ett byte. Om det är en bra väg hockeymässigt dvs! Jag har också funderat på det där, jädrans lustigt att supportrarna ALLTID tycker att spelarna är ett svikare osv i det fallet. Undra om de själva hade stannat som bilmekaniker om de fick chansen att bli advokat?? Och med det tjänat mer och utvecklats???

2007-10-07 @ 11:07:56
Postat av: Benny

Ja du man kan inte låta bli att dras med i en diskusion ibland, nej svikare o judas är andra ord som gör att man får rysningar på kroppen, är ibland så lätt stå vid sidan o säga hur en person bör agera o bete sig, oj oj oj ja ja inte mkt att bry sig i iaf, man vet ju vad man själv tycker o står för mer kan man inte göra =)

2007-10-07 @ 12:55:07
Postat av: Marran

Hej jenny!
Tack för i går, det var hur roligt som helst, hoppas verkligen att det inte dröjer allt för länge till nästa gång! Hoppas att du inte lägger ut någon stööörd bild på bloggen...:) Jag ser förmodligen ut som ett... ja, jag vet inte vad... på alla bilderna ha, ha, ha...:)
Kram Marran

2007-10-07 @ 16:15:21
Postat av: Anonym

Nej då gummz, om jag lägger ut tar jag bara en nicig, det värsta jag vet är folk som lägger ut gräsliga bilder på en själv... :-) Men håller med att det var tokkul
får vi allt göra om gumman!

2007-10-07 @ 19:25:11
Postat av: Erica

Tack för senast.. Jag vill ha bilderna som du tog på förferren.. snälla skicka pleease??!

Postat av: Annicka

Hej!!!
Alltid lika kul att skaka lite rumpa med dig...ska bli kul med lite bilder...el vågar man se dom? Vi ska visst vara med på bild nere i grottan oxå..att man aldrig lär sig. Kram kram!!

2007-10-08 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback