Seminariedags o tankar på ny lägenhet

Ni sutter jag här på bibblan o väntar på att semianriet ska dra igång, bra länge sen man redovisade nu, men men går nog finfint... :-) Man kanske inte är så där tokförberedd dock...
Har även tränat en sväng här innan lucnh, skönt efter en slö o slapp o lite sjuk helg...

Läggan var ritkgt nice  o nu väntar vi bara på besked om vi får den, hoppas hoppas, var dock 3 andra som oxå kikat o skrivit upp sig. Hon som har läggan har lämnat den till hyresvärden så skulle vi höras imorrn, håll nu tummarna!
Den ligger väldans centralt, kan typ se platå från my bedroom window ha ha Farligt farligt =) Men ack så mysigt, vore nice bo så där centralt nån gång i livet, man vill ju liksom testa.. o nu när priserna är så dyra att köpa o gumman inte är superstor så känns det som att so what, vi kör på!

Idag är en väldans stressig em, seminarium fr 15-17, sen bara brumma järnet till dagis, antagligen hämta hem en toktrött Tindriz, in med middag o så hoppas jag hon somnar snabbt, brukar ju gö det i vanliga fall så.. För sen Kommer C o så bär det av för lilla mig på match, kul kul...


Förresten dear neighbours om ni tror ni slipper undan litekäk o  vin med oss  i fall vi skulle flytta så nej skulle inte tro det, det måste styras upp ändå.. =) Men vi får säkert inte läggan ändå... ha ha...

Har förresten inte köpt mig nån jacka än, o vill ha, men känner jag måste kolla in solo o Lin & Co innan kanske finns nån nicig där, men säkert apdyr tyvärr.. De där himla pengarna jag väntat på har inte kommit än, fatta vad sjukt segt...

Idag när jag kom till skolan så satt det nån slags himla stundentförening "studentföreingen för utrikespolitik"  med ett bord o massa grejer kring det. Vid dem samlades det folk mellan varven o diskuterade välrdens politik, fatta ,innan jag skulle orka bry mig idetta.. eller fan klart jag bryr mig men kan väl inte påstå jag har världens koll, o jag skulle aldrig orka stanna o snacka politik med nån kuf vid ett bord, än mindre sitta där själv ha ha.. att folk diskuterar med politikerna när de är val o grejjer det kan man la mer förstå! Har inget emot att prata om sånt om det kommer upp i en diskussion med friends , inte för att jag säkert heller har så mycket att tillföra och alldels s'kert pratar om andra saker men men vad sjutton, nu liksom.. hmm nja kalla mig ytlig eller vad som helst, men det där var då inte min grej...

Nu dags fixa inför seminariet!

Puss på er, extra stor till Johan !!

Kommentarer
Postat av: Lotta i huset brevid

Haha.. ja vin och käk ser vi fram emot! Det är ju inte långt till stan härifrån så det kan säkert anordnas även om vi inte kan kolla in i varandras kök :-) Kul med ny lägenhet! Jag har ju bott centralt innan Fredrik och jag träffades och det var riktigt nice! Det är ju så jäkla dyrt att bo här också och räknar man in alla resor så blir det ju riktigt dyrt. Vi kollar också efter annat (som du kanske hört) men vi måste nog hålla oss i närområdet eftersom Anton går i skolan och vi är jättenöjda med dagmamman och så. Dessutom är det ju skönt när man har lite större barn att det finns möjlighet att bara släppa ut dem utanför. Men vore det inte för det så skulle jag också kunna tänka mej att bo i stan. När jag var liten bodde vi på platensgatan (verkligen mitt i stan) i en stor paradvånig med högt till tak... *drömmer mig tillbaka*.

Hoppas att ni får den i alla fall!

Kramkram!

Postat av: Anonym

Hej!

Ja det är just det där med släppa ut som man funderar lite på,samt samma med dagis o så.. men men vi får se.. men gummz är ju inte allt för stor ännu, så det känns ganska nice ändå.. den ligger faktikst i korsningen kungsgatan/platensgatan.. Schysst..

2007-10-23 @ 22:29:06
Postat av: Elin & Petter

Hej Jenny!!! och Johan förståss. Vi är trogna Hockey fans. Så roligt att se att det går så bra för dig nu!!! Vi sitter här hemma och hejjar. ;-)
Hoppas ni får lägenheten ni drömmer om.
Kramar från Kalix!!!

2007-10-23 @ 23:05:20
Postat av: Anonym

Hej kul att höra av er! alltid roligt när folk lämnar ett litet avtryck!

Ja det är kul att se faktiskt, perfekt att ni hejjar, Glöm inte bort att hojjta till om ni är i trakterna!!
Hörde lillemil döptes i helgen ,mys! Hoppas man hinner se han i jul när vi kommer upp!=)

Stor kram på er med!

2007-10-24 @ 08:59:28
Postat av: Lotta i huset brevid

Gör det! Vi bodde på 9c. Det är nästan där i korsningen.

Min dator är paj igen och jag blir så jävla stressad över det så ojojoj.... eller det är sladden till den som är treasig och batteriet räcker cirka 3 minuter..

Klart ni ska ta lägenheten om ni får den. T är ju bara två och ett halvt och hon kan ju kanske inte vara ute själv så mycket ändå. Om ni vill vara kvar i Tallis (med tanke på dagis och sånt) så finns det ju en del till salu på hemnet nu som inte är så fasligt dyrt...

2007-10-24 @ 13:53:44
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback