Tindrizens sköna kommetarer för dagen...

På arlanda satt jag o gumman o fikade i godan ro, när plötsligt en äldre herre går förbi o tappar sitt glas så det går i tusen bitar. Han blir väldigt stressad o sätter ner brickan vid oss, hämtar personalen. Gumman ser väldgt förvånad ut  gör såna där stora ögen "Bad (säger b istället för v) dode han??" , nå väl han sitter ner o fikar bredvid oss småsurrar lite o sen när han ska gå iväg med in bricka. Tittar Tindra först på mig med dem där stora förvånade ögonen  och sen vänder hon sig mot honom. Hon tittar på han väldigt allvarligt, lägger huvudet på sne o säger med hög röst: "Bar försittig nu!!" Mannen kunde inte annat än börja skratta lite åt henne... =)

Nu ikväll när vi satt o kikade lite hockey så filmades Patrik i närbild, Gumman blev självklart genast väldans glad (patrik är liksom hennes idol el nått) o sa det är Patrik. pratade om att han var på tv ett tag. SEN kom hon snabbt in på att "Nu rammla inte patrik, patrik rammla" Hon har alltså inte glömt en viss episod som hon fick se, utan denna lustiga episod har etsat sig fast på även hennes näthinna...=) Nåja sen somnade hon gott i min famn trots att jag svor o gormade som vanligt. Nu sover pirnsessan sött o snart ska även stor prinsessan lägga sig under täcket efter en lång dag....

Förressten blev det som vanligt inte mkt av mina pluggplaner, hade planerat att skicka in inlämningsuppgiften idag (den som jag fick göra för att jag missat dagens seminarium) men inte rört böckerna, nåja kanske kanske imorrn... Fast blir la i sista stund som vanligt. Känns iaf  lite surt för seminariet hade varit aslugnt, var inte ens alla som öppnat munnen (nåja kanske inte hade hört till dem iaf, men jag hade inte heller hört till en av dem som pratat mest..)

Avslutningsvis vill jag bara klargöra från mitt tidigare inlägg. Att jag så klart inte menar våra bekanta runt om i landet, utan ni hör oxå till den där sköna skaran av folk som har den där avslappnade attityden, därför vi gillar er!! För så är det jag/vi har väldans lätt umgås med folk som kan släppa lös o va sig själva, blir det för uppknäppt så känner jag mig bara obekväm. Men det jag menade med stämningen, var bara liksom rent allmänt här uppe, känns som att folk i allmänhet är lite mer avslappnad o bjuder på sig själv, man är inte lika rädd för att blotta sig.. Speciellt inte om man jämför den delen av sverige som vi bor i nu, där det känns som att det är ganska mkt sthlmssyndrom, man ska va störst, bäst o vackrast (självklart gäller inte detta alla, precis som att inte alla är så uppe i norr men bara mer känslan man får).. På andra sidan av landet (götet) kom man bra mkt närmare den där sköna stämningen/attityden jag snackar om....

Oj oj oj bara gojja nu så nu lägger jag ner.... Go natt Stor puss

Kommentarer
Postat av: sussan

haha dom är sköna dom små :)

2007-10-05 @ 08:59:19
Postat av: Lotta i huset brevid

Haha.. så gulligt..
Så ni har åkt nu.. jag tyckte väl att det var ovanligt mörkt på er sida. I natt hade jag inte
ens er kylskåpslampa som orienteringsljus ;-)
Har svarat dig nedan också...

Postat av: Anonym

Sussan: Ja du har läst på din blogg o ozzie brukar ha grymt könt comments i bland han med. Det värsta är nästan när det ger svar på tal , när man ska vara ltie bestämd el "låta lite arg" o så kommer de världens underfundigaste kommentar så man bara vill bryta ihop p skratta...
Lotta:
Ja du pratade med gubbz nyss, (först kom han ju inte hem förräns vid 12 tiden) men sen sa han att han sovit som en stock hela natten. Nattkäket brukar ofta komma efter att tindra väckt han... Så han njuter nog oxå nu över att va lite själv=)

2007-10-05 @ 10:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback