Virrig morgon

Imorse var det en morgon av förrvirran vill jag lova... Först så hade vi glömt att klockan skulle ställas om så när gumman vkanade 10 i 7, (som vi tordde den var) så klev hon upp o skulle kika på barnprogram, men fan kl på teven visade bara 10 i 6, hmmm vad var nu detta liksom... vi fick till sist fram att det tydligen var i natt man skulle ställa om klockan... Sen var ju jag i ett ypperlgit förhandlingsläge efter gårdagens tirsta sega dag, då J mest vilade hela dan. Jag kunde alltså rätt lätt säga att det var min tur få sovmorgon utan några muttrande svar =) Fan vad skönt!! Men fatta min förvåning när det ett tag senare båda dundrar in i sovrummet med full mundering på sig o bara vill ha hjälp med att fixa gumman hår. Jag frågar mkt yrvaket vars de är på väg, tänkte att han kan väl inte va så tokig att han tror det går att ha med gumman på en träning... Nejdå, han svarade helt självklart att de var på väg till dagis =) Fick då upplysa han om att det faktikst ännu är söndag... ha ha ha... Nåja fick ju min sovmorgon dessutom en helt påklädd o tillfixad dam, var ju skönt...

Hade förövrigt en samtal med en tjejkompis igår kväll, fan vad vi garvade, Vi kom fram till att killar är fan så svåra förstå sig på ibland.. Nu handlar ju inte detta så mkt om mig då jag ju lärt mig tolka min gubbes språk rätt så bra faktiskt =) Utan snarare om er damer där ute i singeldjungeln, oj oj det måste va tufft ibland förstå vad de vill ha ut, eller vad de vill säga/inte säga. För de finns ju en del som är oerhört bra på att uttrycka sig etc Men det finns även en stor skara som inte verkar vara nått vidare på detta...Men vi kom oxå fram till att det kanske oxå handlar om personlig mognad vilket ju tycks kunna ta bra mkt längre tid hos en del av den manliga befolkningen... Vi pratade om både den ena o den tredje lusiga  historien angående detta som vi antingen själva varit med om eller hört talas om. Blev måga roliga skratt faktikst. Men fan är så glad jag hittat lexikonet till min gubbes språk ha ha... =)

Kanske dags börja klä på sig, så får vi se vad denna dag har att erbjuda, tror jag ska försöka träna lite idag(borde iaf..), borde plugga men lär inte göra det... Kankse ska träffa en kompis en sväng men vi får se, o så ringde ju Anna gumman nyss o pratade om en fika hos dem o det nekar ju aldrig fam franz till =) Fast man kommer nog bli sjukt sugen på egen lägga efter att ha kikat in hos dem o sett deras nyrenoverade badrum med bubbel...
men alltså time to get dressed...

kram på er allihopa där ute!! Puss till er som jag känner =)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha, fan vad vi skrattade nu när vi läste om att Johan skulle ta Tindra på dagis. Han är ju för go :-)
Hoppas ni får en mysig dag, många kramar från oss här i Simpsontown

2007-10-28 @ 16:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback