Barnvakt med kort varsel, tack o lov!!

Första dagen på nya delkursen avslutade, skönt! Den verkade bra mycket skojigare än den förra, lite seminarium till höger o vänster men tyvärr oxå tenta, Och det vara bara betyget på tentan som avgjorde om man kunde få vg på denna delkurs... Så 9 november är det dag för nästa rysare..

Jag var smått irriterade o lite ledsen när jag pös i väg till skolan o kände jag återigen var tvungen stå åt sidan pga gubbz jobb (visst jag förstår han måste va på sin matchvärming, inte det de handlar om, utan mer bara känslan av att oxå vara viktig) När jag väl kom till skolan kände jag bara att jag inte kunde missa det som jäg tänkt hoppa över. Gurppindelning o grupparbete, var lite spec indelning o sånt. så jag messade gubbz o frågade om han ändå inte kunde fråga våra grannar. (han e ju så mesig eg o vågar typ aldrig fråga om nått som känns lite konstigt/jobbigt, alltid skajag göra det) Tur tur tur kunde de ställa upp. Kändes jättebra o jag blev jätteglad. Fast visst kändes det lite konstigt att bara lämpa av gumman så där, de har ju liksom fullt upp med sitt eget o alla deras barn. Men vi är jättetacksamma o väntar väl bara på den där påringningen när det står 3 småkillar utanför dörren, redo att utforska vårt hem ha ha... Bara kul! i annat fall börjar det vara dags kanske bjuda över på middag (hmmm inte finmiddag då för nån kock ee jag ju som sagt ej, huvudsaken e ju liksom vinglaset till ha ha) Både jag o gubbz tycker de är sköna lirare som man kan snacka om det mesta med, det enda kurxet är väl att F håller på fel lag =) Men det får man väl acceptera ha ha


Hamnade iaf i en grupp som kändes riktigt bra, en tjej som jag tidigare uppfattat som lite dominant verkade vara ganska skön och chill tjej ändå så det känns schysst.. Som jag tidigare skrev känns gruppen oerhört viktig. Det känns som att vår grupp kan vara gnaska effektiv oxå, alla vill få sakerna gjorde. Jag hatar nämligen när man liksom bara sitter där o gufar runt i all evighet då finns det bättre saker att göra...

Idag är det elitseriepremiär känns kul o tom jag känner mig lite nervös, tokig som man är. ska iaf bli så skoj glida ner o kika. Synd bara att det är månkväll o gumman varit hängig nyss, tveksam om hon orkar hela matchen, får se annars glider vi hem före, el så kanske hon sover en stund i vagnen om jag har tur.. Nu börjar alltså hela konkarogen igen vilket känns kul o spännande, man blir ju ganska naturligt rätt intresserad, men nu börjar även det här med att nästan aldrig ha några helt ledig helger, (ja ofta söndagarna) många kvällar hemma själv när man ska brottas med en trött dagis"unge", saker man vill göra men inte kan pga att det inte är ledigt då eller så mm. Fast de bra sakerna överväger väl det dåliga, iaf för det mesta!

Nu dags myspysa lite med gummz men men so long vi hörs

Kommentarer
Postat av: Lotta i huset brevid

Hihi! Jag håller ju på rätt lag i alla fall.
Ser fram emot vinglaset!
Kram kram!

Postat av: Grannen

Ja perfekt i dag vann vi ju oxå, hälsa Fredrik det =)
Ja visst vore ett lite vinglas lite nivigt här nån kväll, det får vi försöka styra upp
kram

2007-09-24 @ 22:28:16
Postat av: Lotta i huset brevid

Absolut!

2007-09-25 @ 21:18:47
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback