Ditten o datten

Idag har jag fått mycket gjort, eller hmm kanske inte med tanke på stundande tentan imorgon, nå ja har suttit en del i eftermiddag iaf, fast inte lika mkt som tänkt. För idag hämtade vi gummz tiidigare från dagiso just när vi kom, hade fröknarna tänkt ringa oss, de hade just tagit tempen o hon hade över 39graders feber. Så en liten mammig tjej har det vart. Fast sen somnade hon o gubben framför björnbröder så söta. Hon är verkligen glödhet o inte alls pigg (brukar vara i farten trots feber, men gnällig) så jag är lur på att hon har riktigt hög feber. Hon gick även i väg till stora sängen o smande alldels själv, händer aldrig annars, lillstumpan!

Tur som var har gubbz frivillig träning imorgon, för fan vad less jag blivivt annars, för även om resutlatet kanske inte kommer bli så bra så vill jag ju ändå testa göra tentan.

Förmiddagen har jag iaf varit hos doktorn o sen en vända på stan. Hos doktorn gick det "bra". Hon sa iaf att det inte var plötslig dövhet, MEN, inte något fel i ytterörat (el innerörat, alltså det man ser, trumhinnan etc) ingen vätska el svullen trumhinna. Utan någotfel i mellanörat, ledningsfel, kunde vara nått som hette ett fint namn (alltså obegripligt..)el en annan sak. Ska iaf få träffa en öronkirurg o prata med dem, får se dkulle göra något till test för mellanörat, under tiden jag väntar på att få träffa kirurgen. Men kan alltså bli aktuellt med operation, vi får se.

Så därför begav jag mig ner på , kände mig inte direkt motiverad att plugga, kände mig faktiskt lite ledsen, vet att det för er kan låta som en liten sak, men det är fanemej inte kul att höra risigt o dessutom oroa sig för att det ska bli sämre, nej kände för lite tröstshopping. Vilket jag alltid är bra på =)

snart börjar tv-kvällen o sen nanna kudden, vet inte varför men jag älskar verkligen att få gå o nanna men är så sjukt trött på kvällarna...

Läste förressten i en insändare i en mama.tidning när jag var på sjukan. Den handlade om vem som tröstar mamma, som  alltid finns därsjälv o trötstar o kramas, o peppar mm, o ens egen mamma kanske finns långt bort så det är inte som man kan snippa dit o gråta av sig en stund. Visst man kan få vara själv en stund  att mannen har hand om barnet, men vaddå, vem tröstar mamma då, hon vill oxå ha en tröstande kram ibland o nästan få vara det där lilla barnet som får höra att allt kommer bli bra, att hon inte behöver oroa sig. Lite så känner jag mig ikväll, liten o hjälplös, vill bara ha en riktig kram  o lite tröst, i mina funderingar...


Over and out, puss puss


Här kan man iaf läsa lite om vad hon trodde det var, men tro inte jag ska ha nån hörapparat, (fast op brukade tydligen vara vanligaste då det var ensidigt)nej då, op el så får det va ha ha =), Om det  är det måste jag iaf komma ihåg att fråga om detta har nån betydelse vid ev en till grav, ...
http://www.akademiska.se/templates/page____25992.aspx

Kommentarer
Postat av: sussan

så jobbigt med örat, men det verkar ju gå att fixa till så att det blir rätt bra i slutänden. Jag har ju själv lite nedsatt hörsel på ett öra och det kan vara rätt irriterande ibland så jag kan ju bara tänka mig hur det är för dig...Lycka till med allt. Hoppas tentan går bra! Kram

2007-09-21 @ 09:27:40
Postat av: Jenny

Tackar, tror faktiskt tentna gick bra, skönt!
Ja det är inte så värst kul faktiskt, men som du säger verkar d ju gå att fixa till så det är skönt, nu är nästa fråga bara hur länge det ska ta tills dess...
Kram

2007-09-21 @ 18:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback