En flytt så mycket mer än bara en flytt!

Insåg efter att jag skrivit klart detta inlägg som handlar lite om mina egna känslor kring en liknande sak  dock ej samma, som en go vän upplever. Att det mest bara blev riktat till en kär vän, kära C!


I dag känns det fakitkst lite trist, känner mig själv lite låg av att ha läst en väns blogginlägg, även fast jag verkligen känner på mig att de har ett grymt år framför sig!!, så tycker jag det är jobbigt när gogumman är ledsen. På nått sätt relaterar jag hennes ovisshet, till den jobbiga tiden, vi/jag hade kring jul förra året, när vi inte visst vad som skulle hända, bara att något skull hända, att vi inte skulle bo kvar i den staden vi trivdes så bra i, att jag var tvungen rycka upp gumman från dagis precis när hon rotat sig så bra, att vi inte kunde fortsätta vara fodervärd åt vår älskade o mycket sakande Freya! Får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på dem veckorna, för även om man visste att det skulle bli bäst så, så var det så oerhört jobbigt, just att inte veta. Mitt humör pendlade och det gick ibland ut över min omgivning vilket absolut inte var mening, men tyvärr blir det ju så. När jag väl kommit hem till luleå, så var det för en stund skönt bara vara hemma i mitt trygga föräldrahem, men ändå så gnagde funderingarna i mitt huvud över vad som skulle ske. Det känns så skönt att den tiden är förbi, och att allt fick ett så bra "slut", nu har vi återigen landat och jag hoppas innerligt det ska gå bra för J och laget i år!
Så även om min väns o min sits ser ganska olika ut (deras resa är bra mycket längre än vår, fast det visste ju vi inte då..) och man aldrig helt kan förstå hur en annan människa känner sig, så tror jag att jag att jag till viss del förstår hennes känslor just nu. de känslorna som fanns hos mig för lite drygt ett halvår sedan, var så många att man inte kan få ut dem i skrift så här men till exempel: Vad händer nu? Vart ska vi? vad händer med mig? Kommer vi trivas? Få nya vänner? Ja allt möjligt som rusar runt i skallen. Men alla såna saker brukar verkligen lösas bara man kommer på plats och hinner landa lite. Dock tyckte jag att tiden fram tills vi fick klart för oss vad som skulle ske och tiden innan jag oxå kom på plats gick ganska långsamt och, just för att man vill få klarhet i alla ovissheter man hade. Så att säga att tiden fram tills dess går fort, är väl kanske att ljuga litegrann, för när man funderar så mycket på en sak (vilket man självklart gör, är ju liksom en ganska stor sak att flytta, dessutom riktigt långt!), och längtar efter sin hjärtevän så kan tiden tendera att gå lite sakta ibland. Men gumman passa på att njuta av din familj och dina vänner sällskap. Så kommer tiden förhoppningsvis gå ganska fort iaf!!  Du ska veta vi tror på dig/er och ni kommer vara sakande!! Mycket möjligt vi dimper ner hos er efter denna sässe! skulle vara sjukt roligt!!

Idag börjar ju dessutom vår tradition från förra året, idol kvällarna, hur ska jag nu klaramig utan er att garva med =) Tyvärr missar vi första avsnittet, för gubbz spelar mot vf idag o det kan man ju inte missa!

skrev på din sida att du är sååå välkommen hit när du vill o om du så känner för det så kan jag  o stumpan glida förbi dig/er nåndag!!

Stor stor kram!!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Tack gumman, du är så go.
Jag kommer mer än gärna och hälsar på och ni är självklart jätte välkomna att hälsa på mig med.
Visst är det jobbigt när man inte vet vad som ska hända, eller när man ens får träffa den man älskar nästa gång. Det är visst inte alltid så lätt att leva tillsammans med en hockeyspelare. Dock väger ju allt det bra och roliga man får vara med om upp.
Jag hoppas det gick bra för J ikväll och att de spelade skiten ur VF.
Jag saknar dig och er. Vi hörs snart av. Tack igen för dina rader. Du är en bra vän!
KRAAAAAAAM

2007-09-04 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback