När fan är man vuxen??

Är det någon som vet, är det någon som sitter inne med svaret??

För inte sjutton vet då jag. Känner mig fortfarande som en liten barnrumpa haha. Lika busig och tokig som vanligt, inte så där vuxet allvarsam o mogen =) Jag garvar fortfarande sjukt mycket åt, snuskiga, allmänt dåliga sjuka och barnsliga skämt. Jag viker mig fortfarande dubbel av skratt när jag ibland ser nån annan ramla el gör bort sig på annat sätt. Jag gör fortfarande själv bort mig flera gånger per vecka, utan att bry mig om det, utan skrattar mest bara åt det själv oxå. Jag har fortfarande ingen aning om bolån, räntesatser, mitt konto ekar allt som oftast tomt. Jag är fortfarande barnsligt förtjust i glass o godis. Jag premmar verkligen inte på morgontidningen. Det som drar upp min vuxenhet är väl Tindirzen, tvingar en ju liksom ta lite mer ansvar o vara lite mogen mellan varven, men jag njuter fan lika mkt som henne av att måla o bygga höga torn med klossarna för att sen riva dem (garv)Jag älskar de barnfria kvällarna när man går ut odansar som fan ute på krogen, dricker drinkar o surrar strunt. Fast lika mycket tycker jag såklart om alla kvällar hemma med hjärtat mitt.Så vad sjutton, antar man är vuxen men på sitt eget barnsliga sätt, och så tror jag fan jag kommer förbli ett bra tag till. Jag njuter i fulla drag av livets små barnsligheter, vilket man självklart kan göra som vuxen med, men så där vuxen som jag sett mina egna päron ett bra tag (ni vet man har ju alltid tyckt dem vara så himla mogna o vuxna) så vuxen känns det som att man är långt långt borta från att vara (tack o lov,)

Tanken slog mig för nån dag sen när jag satt o skrev ett cv, när jag skrev typ meningen jag är en 26-årig....... hmm tjej el kvinna?? Tjej är mer som jag känner mig o tycker jag är, men kvinna låter väl mer vuxet o ansvarsamt, men inte sjutton känner jag mig som en mogen kvinna, nej du snarare som en pubertetsstinn tonåring, som fortfarande springer på stan o glassar runt, spanar in lite schyssta folk mm.

Hmm tankarna kommer väl för att tiden springer på o man snart fyller år igen, vilket inte gör mig något så länge man är under 30 så, men shit vad händer sen, är det sen man börjar bli en sån där grå liten mus, men större o strörre omfång om kroppen, nej fy fan hemska tanke.

Please stanna tiden!! Det räcker nu, äldre vill jag snart inte bli! ha ha

Men fan dags att bege sig ut, o som sagt spana in lite folk, hoppas få se något roligt som gör att man viker sig dubbel o sen på kvällen ligger tillsammans o tokgarvar åt det roliga (? kanske inte en mogen vuxen skulle skrattat åt) man sett, ligga garva åt diverse hemligstämplade saker,(ju sjukare desto bättre) som egentligen ingen utomstående skulle förstå men själva vrider man bara ihjäl sig av skratt. fan dem stunderna älskar jag, när man skrattar så mycekt så magen värker. Hoppas det blir en sån kväll ikväll!!

Så slutsatsen är väl att jag inte alls känner mig särskilt stor o vuxen på jorden trots mina hela 26 år, dock känner jag mig säker på mig själv och det har la med mognad att göra kanske. Men som en mogen vuxen kvinna, nej du pyttsan, det kommer nog dröja länge innan jag ser mig själv på det sättet. Vill gärna förbli denna tokiga jag i många många år till =)

Kommentarer
Postat av: Annicka

Hej!!
Det där inlägget var som skrivet av mig, fy fan. Tänk då på att lägga till 9år, usch. Jag kan inte förmå mig att tro att jag är äldre än 19, morsan måste komma ihåg fel. Man får väl tro på det som sägs att man är bara så gammal som man känner sig. Jag tror stenhårt på det.Inte fan ska vi väl bli gamla:)
Kram på dig snärtan..

2007-09-22 @ 14:09:00
Postat av: Jenny

You and me girl =)
Nej men niio år pyttsan märks ingenstanns, lägg då till att folk ofta tror jag e typ 22,så det blir ju perffa ändå ha ha..
Vi ska allt rocka loss när jag kommer hem ha ha!!
Stor kram på dig med pinglan!

2007-09-22 @ 22:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback