Öhhh öhhhh

Klev just upp från min varma gosiga säng, tanken var först att krypa ner dit igen, men efter att ha hjälpt till att skicka iväg gummz på dagis så är man ganska pigg och jag insåg att det är lika bra att börja med skoluppgifterna på en gång, nja ialla fall snart!

Idag är jag även sugen att glida ut på skopunkten, kikade på deras hemsida o ni vet hur jag är kan köpa skor till förbannelse, o då är deras priser ganska bra för lilla mig. Skulle vilja ha/behöva ett par svara stövlar, helt nästan utan klack, (de jag har är ju mer fin stövlar men värsta klacken, inte så praktiskt när man ska promma till dagis o såna grejer) sen skulle jag även vilja ha ett par ankelboots typ (inte så bra på fina namn) såg ett par fina i vitt på nätet men önskar nog helst de oxå i svart, lättare att passa till saker... Då får man ju ett tredje par gratis, inte illa. Fast vi får se, bara om jag hittar nått riktigt fint så klart. Egentligen en jacka man kanske behöver men men man får väl frysa ett tag...Idag kom ett pakete jag beställt, gubbz ska få 2 fina tröjor =) Fast förresten blir det nog ingen shopping innan jul ha ha, såg jsut vad resan hem gick lös på..:

Fy bubblarns hemresan vid jul lär inte bli billig, var redan massa bokat och resan skulle kosta kring 5000, men man måste nog boka snart om man alls ska ta sig hem...Dessutom lär nog tiden fram tills dess bara rassla iväg..

Var på hockey igår, en upplevelse i sig, stod nämligne på ståläktaren. Måste säga att jag nästan blev lite chockad över vilken låg nivå, en del av de som stod där höll. Man fick nästan skämmas. Visst jag kan förstå att det ropar o hejjar o säger vissa saker. Och att honken skulle bli utbuad var kanske inte så oväntat, men att man orkar bete sig på det sättet som en del gjorde. Nåja kändes iaf inte som att man behövde vara allt för bright för att passa in i deras gäng, bara man kunde dessa saker:

* Ropa öhhh öhhhh konstant

*Sätta på sig farmors tjocka brillor så varje lite närkontakt med en lhc spelare självkalrt är utvisning (var visserligen inte mycket sånt igår, då vi vann en förkrossande seger)

* Kunna ropa "Alla luktar fis i göteborg" (som sagt sandlådenivå)

* Även ropa lite åt domaren då och då, tex " Har du knark i pipan eller (?? har du eller??)

*Sträcka upp långfingret mot utvisningsbåset när en av bröderna honken kommer dit o ropa lite mer öhh öhhh

* Dessutom låta som en expert och tro att man känner varje spelare

* Det viktigaste av allt är nog att leta fram riktigt fula ord som du kan o ropa åt någon spelare som kanske bytt lag, eller gör en ful tackling, tänk absolut inte på att det kanske står en liten kille som ser upp till spelaren o dig brevid dig, att han kanske får lite fel uppfattning om vad hockey är..

Alltså egentligen inget dumt mot klackar i allmänhet, de är ju dem som gör matchen till mera stämningsfull och rolig att se på.Tycker även själv det kan vara riktigt kul att stå där. Men igår så var det liksom lite väl låg nivå tyckte jag, men som sagt annars så är det superbra att dem finns, fatta vad dött det skulle vara på läktarna annars. Just ja det tråkigaste var när de allra först ropade massor att H hade sålt sig som en hora, skanderade ut detta massa massa gånger. Till saken hör att där i kring både stod o satt riktigt småbarn, som såg helt chockade ut.. Så för min del visst ropa på hur jäkla mycket ni vill, är bara skoj, men snälla bete er ltie som vuxna människor oxå!

Matchen gick iaf bra, vann med 7-2, gubbz spelade ok, gjorde ett mål, kul! Var skönt att kunna konstentrera sig o kika på match, utan gumman för en gångs skull, hon hade det nog minst lika mysigt hemma med barnvakten o sov så sött när jag kom hem. 

Igår kväll när gubbz kom hem, berättade han en sak som gjorde mig lite ledsen faktiskt. Jag hoppas att det inte blir/är så. Kändes väldigt konstigt faktiskt. Här har jag avstått från att göra en sak som jag väldigt gärna ville göra, till stor del pga skolan men även pga att jag inte riktigt kände att jag hade pengar till det. så när älskling kommer hem o säger att han kanske ska måsta använda en ännu större summa (ganska stor för en sån här sak tycker jag, pengar som liksom inte egentligen är till något, visst en liten summa är väl helt ok, men så där mycket känns helt galet. Det pengarna ska vara till kan väl baske mig var o en stå för )kändes det inte alls särskilt kul. Blev nog ledsen båda av pms =) men även att jag avstått från något som är viktigt för mig o så kanske han ska använda mer än dem pengarna till nått jävla skit. Nåja får ju se hur det blir o är det så, så är det väl så, men ja ska inte säga vad jag tycker om detta.

Ja ja är väl dags att slita sig o hitta skolböckerna nu...

Kommentarer
Postat av: Cicci

Visst blir man irriterad på den låga nivån som en del supportrar håller. De ser allt i svart eller vitt och en del verkar ju leva endast för "sitt lag". Förstår att det kan ha varit trist att stå och behöva höra allt. KUL att Johan nätade och man kan ju säga att de spelade skiten ur VF ;-)
Hoppas att det löser sig det där med pengarna.
Jag skulle vilja hälsa på nästa vecka om ni är hemma?
Jag ringer under helgen och pratar lite.
Ha det så bra gumman. Pussåkram

2007-09-06 @ 08:41:56
Postat av: Jenny

Hej har ju redan pratat med dig på telen nu, vore som sagt kul om du kom gumman!
Vi hörs stora kramen till dig

2007-09-11 @ 12:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback