Dagisplats.

Tindra har fått plats på dagiset vi valde i första hand =) jippiiie, dessutom redan från 12maj så då kan hon börja på en gång när vi flyttar, blir ju superduper bra. Håll nu alla tummar att det daggat oxå är bra. Har fått höra bra saker om dagiset av en på jobbet, fast hon har sin son på en annan avdelning än den Tindra fick plats på...

Så här var iaf fördelningen om den nu är aktuell :

3 barn födda 2002
5 barn födda 2003
6 barn födda 2004
7 barn födda 2005

10 flickor
11 pojkar

Så det känns ju helt ok.. det har en avdelning för bara småttisar, lite synd att inte dem är med eftersom gumms tycker rätt mkt om att pyssla om dem, fast blir ju superbra att bara gå på en avdelning med lite större barn oxå, för då kan jag tänka mig att det liksom blir mer saker som är anpassade för dem.. Ja ja hur som hoppas jag att det ska gå bra o att vi ska bli lika nöjda som vi varit med de båda andra.

Måste erkänna att det känns himla kosntigt att gummz snart tillhör de äldre barnen på dagis, just nu är hon ju liksom i mitten fasen men oj oj oj vad det svoocchar till... en sak  är då säker att när hon blir 4 ska hon då få börja typ barnrytmik, för det borde väl finnas här... (Lotta vet du?) Så som hon älskar att dansa o göra sina pirutter, hmm undra o det är så härm an msåte ställa i kö ett bra tag innan... ska forska i det där,,,

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag vet inte specifikt men jag googlade det och det ser ut att finnas en del. Jag tror inte att hon behöver vänta tills hon är fyra heller. Jag skulle gissa att det finns något redan nu om ni skulle vilja det. Wilmer är ju fyra och vi har börjat få utskick från Kulturskolan redan (jag tror att det var det som var den kommunala musikskolan tidigare). De har grejjer redan från fyra år.. typ spela instrument och sånt om man vill det tror jag. Studieförbunden finns ju ochså.. typ medborgarskolan och sånt.. du få kolla runt lite men finns gör det säkert. Det är jag helt övertygad om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback