Lite panik...

Oj oj oj kom på en sak:

Jag vill inte bli gammal, snälla rara stoppa tiden!!!

Äh skämt o sido  jag trivs med livet o njutar för fullt, har hänt så mkt roligt i mitt hittills piiiiip åriga liv...Såklart även tunga o jobbiga saker. Saker jag inte riktigt vet hur man ska reda ut eller saker man itne vet hur man ska förhålla sig till. tråkiga förluster men mest mest såååå många glädjestunder, kan vara stora moments som när tindra föddes, eller små stunder som tex igår att skratta åt mitt försök att gissa vad snus var på finska: mitt försök var snuffi. ha ha ha. fråga mig inte vars jag fick det ifrån: Jag vet ju att det heter nooskia (stavning ingen som helst aning)

men åter till ämnet:

Jag vill itne bli gammal, alltså pensionärsgammal , vet ni varför:

(ja jag vet o jag hoppas o tror att min pensionärsålder o framåt komemr vara strålande ljus o jag bor i thailand på vintern, spelar boule o bridge o golf o allt möjligt, dricker rosé med johan på balkongen he he)

Men den bistra sanningen är ju att så många äldre får tex:

* för högt/lågt blodtryck: jaha då ska man må dåligt över det, innan det konstateras. Kanske få hjärtklappning el bli illamående.  sen när det konstateras får man börja äta medicin som man kanske får biverkningar av, men vi får väl hoppas man får en prima på en gång...

* Sen kanske man får svullna fötter o ben oxå tack vare att pumpen börjar bli gammal,  nej huga o då ska man äta urindrivande och få springa på toaletten titt som tätt..

* ja ha då kommer nästa problem :kanske man inte kan hålla riktigt tätt, som många äldre inte kan, inkontinent, fatta den känslan speciellt till en början när man känner att man ska men inte hinner, hmm ja ha då får man börja byta blöjor på sig själv...

* Och kroppen den slutar (iaf minskar massa) tillverka östrogen,  vet ni vad det innebär, jo då är det ju såå att den här doften som karlarna utan att det vet dras till oss lite extra för, den försvinner ju. Fast iofs det kanske är lika bra för vid den tidpunkten kanske man är så less på allt vad karlar heter ha ha...

* Vi får säkert lite värk i kropp o leder,  och till följd av detta samt många andra saker kanske vi inte är lika vigöra som idag, nej vi kan helt enkelt inte springa igenom 20affärer på en timme. Istället får vi planera in  att vi ska göra våra handling och det tar en hel förmiddag

* Har vi otur får vi inte köra bil,  utan får förlita oss på bussen, grannar, släkt el färdtjänst.

* Ingen vill då komma o  hälsa på mig för den goda maten och allt fika som man själv åker till sin mormor för ha ha.. hos mig får man liksom bara färdiga bakad kakor o bullar från ica maxi he he...

* Sexliv existens?  ja vad sjutton som pensionär, hmm ,ja jag tycker det är nog gulligt se pensionärspar som krams o pussas eller håller handen, men liksom lite myspys rajjtan tajtan som får det att koka i blodet, nej det tror jag ju inte på...


Ha ha detta var bara några av de krämpor besvär som kan drabbas oss när vi blir äldre o som ju drabbar många äldre mer el mindre så nej tack .Stanna tiden =) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback