roligaste idag...

Väntade o väntade på min patient...
Helt säkert att det var en tjej, för hmm jag har då aldrig hört det tilltals namnet på en man : Namnet var i stil med  Anna, Hanna eller Maria.. Ni fattar sol kalrt flick namn...

Jag såg att personen registrerat sig för länge sen, långt innan avtalad tid, men jag låg bra till i planering o hade hunnit klämma in denna pat mellan nån annan... Men i väntrummet sitter bara män eller äldre tanter denna person skulle inte vara så gammal.. hmm tänkte ja oki kanske bara registrerat sig o gått nån annanstans ett tag.. Men när tiden är inne, finner jag återigen ingen ung kvinna i väntrummet, utan samma syn. What the f*ck tänker jag, frågar åter kvinnan i receptionen om hon sett min pat, hon ser bara samma som jag att pat registrerat sig men kan inte komma på vem det är...
Efter ett tag kommer hon in o skrattar högt , det nästan bubblar ur henne när hon stängt dörren.. Hin hade nämligen sett en förrvirrad ung man gå fram o tillbaka mellan de olika väntrummen. Hon frågade. Ursäkta väntar du på någon:
 -MMM jag hade tid klockan 16, skulle träffa en sköterska...
-Okej vad är ditt namn:
-Anna, hanna eller maria... ni vet kom till svar...
Min uppenbara kvinnopatient var en man =) =) =)
Antagligen därför han försökt titta så på mig i väntrummet när jag gått förbi där några ghånger.. ha ha ha... så det kan bli.. men men han är hjälpt nu o inför nästa bokning har jag tydlgit skrivit till den sköterska som har patienten att vederbörande är en man så stackarn inte behöver vänta så länge igen...

(ja jag vet man kan se på en siffra i personnummret vilket kön människan är, tro mig deth arj ag fått göra mer än en gång, Men i detta fall varj ag ju bombens säker att en kvinna skulle stå framför mig..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback