trött...

Är egentlgien för trött för att skriva.. har åter varit en hektisk dag på jobbet, sen när man kom hem har vi skjutsat iväg J på resa o sen handlat, efter det fick vi besök av A & lilla S, mysigt om än min dotter var såååå trött efter dagis o visade upp en av sina värsta sidor.. hmmm.. ja ja vi gick vidare till de sen o käkade middag o så dök P & V upp oxå, vi käkade o föröskte prata lite, men vid det laget var allla barn så trötta att det var lite svårt att konversera, men hur som ändå trevligt att ses! Jag o gummz knatade dock hem efter ett tag o det tog itne länge förrän hon sov..
Vad vi hittar på imorgon beror alldels på vädret, jag hoppas på varmt o strålande sol så vi kan åka o bada, men nja tror inte det.. en sak är säker, sovmorgon blir det!!!


just ju mitt finska ordförråd utökas lite för var dag som går lite nya ord i mot vokabulär:

Häst
gurka
sallad
boll
vad?
hej
he he klarar mig inte så långt på dessa ord: om jag kanske inte mot all förmodan skulle vilja säga , fråga:

Moi!, Mittä perkele satana, (gör) ballo (i)hevonens sallati (med) gurrko, ??
ha ha ha,,,,


nu mys framför teven med stooooor godisskål...

natti natti

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback