1:a dan avklarad =)

Första dan avklarad =)
Måste säga det känns skoj, om än lite snurr o trött i huvudet... det snurrigaste är ju inte själva behandlingarna el omv.åtgärderna, nej det är ju de olika datasystemen o ni vet hur man bokar patienterna, vad vilka färger betyder, (vissa färger är big no no att boka in pat he he) ja massa saker.. Dan har iaf innehållit riktigt många olika saker o jag har inte bara gått brevid utan gjorde det mesta "själv", bland annat: Suturborttagning, diabetes patienter, bensår med Kali bad o oml, o annat med kompressionslindning,  im injektioner.. bedömningar.. Ja faktiskt riktigt skoj... Det är på det sättet som vi jobbat idag jag tycker man lär sig bäst och snabbast kommer in i jobbet när man hela tiden får göra saker själv o på så sätt lära..
 Det är som jag sagt la ingen arbetsplats med världens yngsta personal o lite brist på personal ibland men nytt folk är på g in.. så ja det känns faktiskt riktigt bra..
Nu är'e iaf bestämt hur det blir med tiderna, jag kommer jobba länge mån-tis o fre, gå kortare på onsdagar, vara lediga torsdagar så det blir bra.

Ska snart iväg o skriva kontrakt på läggan, hmm tyvärr är vår dotter aptrött o hade nog gärna slumrat hemma men hmm det måste skrivas nu så är'e bara.. kul iaf skriva kontrakt..

Jag känner mig inte särskilt trött ännu heller men antar det kommer när vi kommer hem o maten är i magen , man är nyduschad, då kommer jag nog tycka soffan känns oerhört underbar. Ikväll blire iaf kika lite Anna pihl o American idol, hoppas få se nån till lik chris watson ;-)

Verkar ha gott bra för övriga familjen idag oxå :-)
Är sugen glida på hockey imorrn, alltid skoj när det är mot hv, men hmm tror inte gummz orkar kika imorrn eftersom hon måste va på dagis ända till efter 17 o då lär hon visserligen somna tidigt på kvällen men vette katsingen om jag vill ha barnvakt då.. ja ja återstår att se. suget finns iaf, var länge sen man kikade nu!
Tankarna har även som vanligt smitit iväg på annat håll, svårt låta bli...

men men nu dags glida in till mäklarbyrån..
puss puss på er extra stor till johan

Kommentarer
Postat av: Sanna

Gud så roligt att du fixat första dagen gumman! Och helskotta, låter som du gjort det med bravur. Jag blir helt svettig vid bara tanken på att ta hand om någon som behöver vård. Jösses, jag hade aldrig vågat fatta sådana viktiga beslut. Hej, tjejen med största beslutsångesten är jag! :-) Nä, jag överlåter det där till dig. En dag kan jag ju sköta er/era barn på dagarna så kan min familj vända oss till dig vid sjukdomar. Deal?! :-) var det inte så vi sa en gång? Familjen Taikon i samma stad?

Miss U darling och TACK för ditt förskotts Grattis. Hälsa J grattis i förskott, visst fyller han dagen efter mig? Den 18:e? Lätt att komma ihåg! :-)

Night!

Postat av: Elenor

Grattis till nya jobbet och det låter ju riktigt roligt hoppas du kommer att trivas där. Jag börjar också känna suget efter att vara syster igen, det är ju ett tag sen för mig med nu.

2008-02-12 @ 12:29:30
Postat av: Cammi

Du verkar ha fullt upp på jobbet och vara trött när du kommer hem eftersom du inte uppdaterar din blogg lika ofta nu :-) Kul att det går bra på jobbet, råkade även se att J slogs lite i går på matchen...var det enda jag såg av hela matchen och gissa om jag fick en enrom längtan efter er när de zoomade in honom i utvisningsbåset ;-)

kram

2008-02-13 @ 12:55:07
Postat av: Anonym

Sanna: perffa, ja du skulle få passa mina kidz vilken dag som helst, som jag sagt finns verkligne vissa som passar så bra med barn o du är ett av guldkornen!! Men helst vill jag ju slippa se er komma till mig som patienter =)
Menm en det är iaf kul att börja jobba o jag hoppas det går fint för dig med!!

Laura: Tack gumman, ja det är kul att börja jobba, åhh gumz snart kommer du ju hem igen vad kul, =)

Cammi: he he.. ja igår blev jag ju utelåst o sen orkadej ag inte ens slå på datorn =) Ja han var lite i fightartagen, han sa han var bra sugen kasta handskarna, men hoppade det eftersom han nyss var tillbaka, känns ju onödigt bli avstängd då det första man kanske blir he he.. Åhhh vi saknar er oxå massor, jag kan knappt se på dina vintriga bilder på din blogg utan att längta..
men snart ses vi säkert =) kram kram

2008-02-13 @ 17:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback