inte lätt alla gånger..

Inte lätt vara ny på jobbet alla gånger:
Idag hände en lite kulig grejj på jobbet, jag skulle lägga om ett sår i sacrum (typ arslet) på en patient... Jag såg hur det var omlagt innan o tänkte liksom, hur i h-vete går det till när den här personen skiter med allt detta diverse omläggningsmaterial... Jag klurade o klurade o tänkte liksom på när jag skulle klistra dit  det, alltså då  jag själv skulle lägga om. Frågade lite försiktigt hur det fungerade när personen i fråga gjorde nummer 2. fick självfallet till svar att personen hade stomi... Oj oj skrattade väldigt gott för mig själv sen när jag insåg att så självfallet måste vara fallet, annars hade ju personen i fråga aldrig kunnat göra nummer 2 he he...Inte lätt alla gånger.. =)

I allafulla fall så är man väl lite skadad kanske ,men jag kan inte låta bli att tycka det är skojsigt med alla dessa omläggningar o se alla olika sår, det ena värre än det andra o att få tvätta o fixa o så lägga om o pilla med det så omläggningen blir fin.. he he skadad kanske men fan det är kul att lägga om o fixa, jag bryr mig inte heller om såret stinker apa eller så.. fast det kruxiga är ju liksom bedömningen av det för vissa sår ser ju groteska ut o man vet att läkningen kan ta evigheters evigheter, hmm men ibland är det liksom svårt avgöra om det ens blir nån förbättring eller om det kanske behövs ytterligare en ab kur, eller ev konsult/inläggning på hud/inf men vad sjutton det är la bara odla o kolla om så  är fallet...

men men .. ja ja iaf så blev omläggningen av personen i fråga bra o fin o patienten kunde alltså göra nummer 2 utan problem även efter min omläggning =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback