Hjärna resp hjärta....

Ibland undrar man hur man tänker.. varför man tänker men ibland orkar man inte ens tänka man liksom bara kör på.. Hur som är det här med ens hjärnverksamhet en allt bra klurig sak, tänk vad den kan råda oss till bra saker o tänk vad den kan få oss att göra magical things...
Tänk även på hjärtats kraft, oj vad den kan få en att känna saker som vi verkligen vill känna o kanske även saker som vi inte vill känna, kan få oss att må prima ballerina eller kanske känna oss ledsna...
Har ni tänkt på det gånger när hjärnan o hjärtat liksom nästan står i konflikt med varandra ohh my god dem gångerna är det inte lätt att finnas i lillkroppen sin, då  vet man liksom varken ut eller in,..Undrar vilken del som oftast vinner, beror la kanske på vad saken handlar om, eller undrar om det beror lite på hur man är som person oxå om man är en person som låter sig mera styras av sina känslor eller en person som mera litar till sitt förnuft...Hmm undrar vad jag lyssnar på mest.. tur att min hjänra o hjärta är i balans för det mesta ha ha....

Man vill ju gärna tro man är lite smart o tar hjälp av sin brain, men samtidigt vill jag verkligen vara en person som lyssnar till mitt hjärta... hmm som sagt balans är la det bästa kanske...









                                                                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback