Dela med sig...

Ja ni det är orden som jag upprepat titt som tätt de sista året. "Man måste dela med sig".... he he. Japp så har man sagt till gummz lite jämnt o ständigt.. men vad sjutton fan det finns saker jag egentligen helst inte vill dela med mig av, skulle helst ha det alldeles för mig själv!  Men si det går ju inte o det hjälps inte om nån säger "Jenny man måste dela med sig"  Nej vad fan, jag skulle vilja ha just det för mig själv! Så nu förstår jag, ja nu förstår jag att gumman kanske inte alltid heller velat dela med sig.  Vissa saker vill man ju helst vara lite ego om, fast man vet att man måste dela med sig.. ja ja jag får väl tjura lite som min 3åring hemma gör då.. he he he

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det där är tänkvärt. Helt sant som du säger. Man vill inte alltid dela med sig. Vi tvingar inte alltid våra att dela med sig men ibland så är det så att om man skall hålla på med vissa grejjer i de andras närvaro så får man lov att släppa in de andra. Annars får man vänta. Fast grundtanken är ändå bra. Att de får lära sig vara lite mindre ego liksom. Barn är ju ganska egoistiska från början och det är ju upp till oss att lära dem en massa grajjer. Tänk hur det skulle bli om vi inte lärde våra barn något om att dela med sig. Så jag tycker ändå att du gjort rätt som lärt henne det. Tids nog lär hon sig balansera et där. Det har ju vi gjort ;-)

Postat av: Anonym

he he jooo då jag vet hur du menar o självfallet är det så, saken var mest den att det var mina egna för stunden egoistiska tankar som kolliderade med mitt
dela med sig snack... =)
som i det mest balans på det hela så blir allt bra...
Så jag kan oxå dela med mig bara jag vill he he he... =)

2008-06-03 @ 09:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback