Fin historia

Det var en gång en Kung som var ut och vandrade i sin trädgård. Till hans förvåning fann han att både blommor, buskar och träd såg ledsna ut och de var alla på väg att vissna.

Han frågade då sina växter hur det kunde komma sig?!
Eken svarade och sa :
 - Jag är ledsen efter som jag inte är lika lång som tallen.
När han frågade Tallen svarade hon:
- Jag är på väg att dö för att jag inte kan blomma så som Rosen
Och Rosen sa:
- Jag håller på att vissna för att jag inte kan ge frukt så som äppelträdet.

Och på samma sätt fortsätta växterna den ena efter den andra....

Men till slut fann Kungen Blåsippan, och den blommade som aldrig för och sken som självaste solen.

På Kungens fråga svarade Blåsippan

- Jag tog för givet att när du planterade mig ville du ha en Blåsippa. Om du hade önskat en Ek, Ros,Asp, tall eller Gran så tror jag att du hade planterat det. 
Så jag tänkte efter som jag ändå inte kan vara något annat än den jag är,
så ska jag försöka vara det så gott jag kan!

image160

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback