Skitväder...

Fyyyyyy fan vilket skitväder!!!
Idag hade man gärna sluppit vara ute.. Regnat blötsnö hela jäkla dagen. o jag har varit ute o inne om vart annat. vilket jag ju tycker e skoj, men nja inte idag. Spec inte att söka efter en adress j-vel i det där ologiska samhället o inte komma till en pat som bor långt långt långt borta o få höra att "nej hon är inlagd, har försökt ringa men inte kommit fram" Tack tack, nej men snömonstret jenny cyklar väl tillbaka igen grrr.. he he... Ja ja dock har jag ju även haft mina raringar oxå. en tant som gav en stor chokladkaka till mig, =) hmm vill hon jag ska rulla fram... En annan tant som jag var o hjälpte hennes make, hon är jättedålig på svenska, men  sa iaf innan jag gick, verkligen ansträngde sig o sa att " Du är så snäll, du gör mig glad" mmmmmm värmer i hjärtat när dem är goa...

Är la bara passa på att suga in alla positiv feedback man får för i telefonen är det inte alls kul att sitta. En del ssk'or blir kallade det ena o 3e. Starka ord som hora o grejjer, fyy fan alltså. Men det är liksom ibland en ohållbar situation med brist på tider o hemskt att det är så, men hmm man ska ändå inte behöva bli kallad såna saker.. alla gör ju trots allt ändå så gott dem kan, men som läget är nu är det synd både om de som behöver vård o sköterskorna, har sett flera av mina kollegor vara helt uppgivna o riktigt ledsna, helt slut efter en dag i telen, så ska det inte behöva vara!!    Jag är la ännu för färsk för att skrämmas av det där utan längtar oxå efter den biten att sitta lite i telen, fast vill helst göra mkt praktiskt oxå o inte bara sitta o telefonen, trivs bättre när jag får ruscha runt...
Idag ville en äldre herre bjuda ut mig på lunch i veckan, he he he jag tackade vänligt men bestämt nej till erbjudandet =) Ja ni ser det händer grejjor på jobbet...


Hade iaf bestämt mig för att ta ett långt härligt bad så fort jag entrade hemmet idag, men har inte orkat än, känner mig helt färdig idag, antagligen vädret o att jag har sovit dåligt några nätter i rad nu av gummz hosta.. Igår kväll ville jag en grejj tur att det inte blev så, f-n låg ju redan typ avklädd i sängen med tindra o var eg helt död, somnade rätt snabbt o gott i går, hade nog inte orkat börja klä mig egentligen men men så är'e när man är irriga o virriga lilla jag...

Blir iaf ingen livehockey idag, gummz sover redan o jag ska ta täcket (o snarra påsen he he.) till soffan o kika där, hoppas de lyckas vinna!

En sak till ang vädret som jag tycker är rätt löjligt, skrattretande som jag inte riktgt förstår. Är det kaos som utbryter här nere för att det kommer lite snö, ursäkta men vad f-n det är väl vinter varje år, vad är paniken o varför i hela friden kör så många i diket,stollar!!! Hmm men jag hoppas det bara är en dag för ananrs vet jag en herre som inte lär vara nöjd, en herre som beställt nya däck o fälgar till bilen... he he...

men men see u!!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Visst är det härligt att få höra goa komplimanger av gamlingar. Det kan göra hela ens dag! Förstår att de gillar dig :-)

Trist med skitväder, hoppas ni får fint hemma nu i påsk iallafall.
Håller som vanligt tummarna för Linköping!
Kramkram

Postat av: Lotta i LKPG

Vi kollar också hockeyn. Du.. det måste ha varit en supernabb ´influensa´ det där. Den försvann lika fort som den kom ;-)

Jag tror att det är en del som bytt till sommardäck faktiskt kanske är det därför de far i diket. Folk här är inte vana vid sånt här. Men du.. om du tycker att folk kör i diket här så skulle du se hur det blir i skåne så fort det trillar några flingor från himlen :-)

2008-03-17 @ 19:39:44
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Sanna

Vilken passning han gör karln din! Vilket ass! Heja Heja!!

2008-03-17 @ 20:49:19
URL: http://jagodu.blogg.se
Postat av: Anonym

Cicci: mm speciellt när man läser hur göttigt väder ni har det, tur jag inte bor där ,hade nog fått köpa en enkom resväska bara till alla skor att ta hem, fan vännen trodde först jag kommit på en superide att komma över till dig på påsk, då j kanske inte har några matcher utan bara träningar men hmm glömde bort att dagga visst är stängt.. typiskt, hade varit så skoj, känns lite kort tid att stanna 4-5 dar o flyga så långt med gummz då hade jag helst kommit sj (el klart alla..).. men men vi ses ju ändå snart =)

Lotta: he he jo det verkar minsann så, kom lika fort som den försvann=) he he jag vet att det är så, o visst jag förstår att väglaget kom lite plötsligt men är bara lite lustigt när man är van hemifrån att köra hela vintrar i bra mkt värre väglag än så här, utan att det blir kaos.. =)

Sanna: Japp jag lärde han den snitsiga passningen igår när vi var ute o övade på gården he he.. nope där kan jag inte ens föröska ta åt mig äran he he.. men men den var fin, tycker jag med ;-)

2008-03-17 @ 21:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback