Tindra, vad gjorde mamma utan dig...

Ja du inte många av dem här sakerna iaf... =)

Tänkte jag kunde skriva några ord om saker jag kanske inte så ofta skriver här men det är saker som min vardag består av ständigt o jämnt, den vardagen som jag fullkomligt älskar för att jag lööv min tösabit över allt annat:

Japp så här kan det vara, saker man ständigt göra o som man inte ens reflekterar över alla gånger:



* fibblar o trixar, kolla i kalendern så att gummz ska få så bra dagistider som möjligt...

* Man tar en sån där vagn med bil på maxi, trots att den är omöjlig att köra, bara för att gumman älskar att åka i den.. vill ju dock kliva u o gå själv efter typ 20meter..

* Man gör till sin röst o leker ena dagen  troll andra dagen prinsessa

* Man kryper på alla fyra o leker hund eller häst, ibland med en vild unge åkandes på ryggen...

* Man plockar leksaker från alla tänkbara ställen, varje dag, ibland flera gånger...

* trots att man vet att det redan finns så mkt leksaker, kan man inte låta bli att köpa nån till liten grejj bara för att man vet att hon skulle bli/blir så glad...

* Man kan bli tårögd av fåniga saker hon  säger, skrattar  ibland åt sånt som ingen annan skulle förstå..

*Man bryr sig inte lika mkt mera när andra personer kommer med skrikiga el gnälliga barn, man tittar mera medlidsmat o kanske i lband säger nått uppmuntrande, för man vet själv precis hur det är...

* Ibland vill man slita sitt hår, när det enda man får höra är "vill inte o kan själv" o man typ måste vara på plats inom 15 minuter...

* man är van att få sin sömn lite rubbad mellan varven, o ibland ligga o balansera på kanten av sängen o låta den där knappt en meter höga varelsen ta upp typ 2/3 av sängen..

* Att kika på fina barnkläder o hitta nått som man tror hon skulle passa så bra i, får en på gott humör...

* Man får avbryta vad än man håller på med för att man hör nån ropa " jag är färdig", o är man inte där inom några ögonblink hörs rösten igen denna gång lite starkare "jag är färdig"

* att hela tiden i olika lägen upprepa frasen, "vad duktig du är, du kan ju"... o faktikst hela tiden se sin donna utvecklas o göra framsteg. Tänk denna bit är smått fantastiskt, tyckte nyss hon var en liten bebbeloo o man väntade på att hon skulle snurra runt första ggn, sen väntade man ivrigt på att hon skulle krypa, o det roligaste var nog ändå när man satte sig 2 meter ifrån varandra på golvet som 2 fån, klappade i händerna o blev så glada för att hon kunde gå 5 hela steg själv.. Ja nu handlar det mera om att klä på sig själv, kunna cykla o såna saker..


Ja jag skulle kunna fortsätta i ievighet för det finns så många olika småsaker som man gör för sin donna som man inte ens reflekterar över, men oj även om man ibland vill slita sitt hår o vissa period kan vara lite tuffare så finns det inget INGET i hela världen som skulle kunna få mig att inte tycka om alla dessa små ibland lite konstiga saker  man gör just för att det finns en liten tjej som heter Tindra, en tjej man älskar över allt annat.







image458


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman! Vad fint du har skrivit! Känner igen sig i en hel del :-)
Grattis till vinsten igår! För H var det lite deppigare, men, men, kunde kanske inte räkna med så mkt annat :-)
Ha en skön helg!
Kram, kram!

2008-03-14 @ 12:55:47
Postat av: Sussi

åh känner så igen mig :)
Kram!

2008-03-14 @ 13:17:59
Postat av: Cicci

Va fint och gulligt skrivet gumman.
Vi har ju inga barn än, så jag kan nog bara fantisera om hur stolt man måste vara som förälder. (längtar tills jag får uppleva samma sak)

Åh, lilla Tindra är ju stora damen nu. När jag träffade henne första gången i Gbg var hon väl bara 1,5 år och nu fyller hon 3. Gud vad tiden går!

Saknar er! KRAM
Grattis till vinsten igen. Iår går Linköping hela vägen! :-)

Postat av: Anonym

Anna: he he.. Ja du förutom Lhc så hejjar jag massor på skeå, vore grymt skoj om de lyckades slå ut hv, om än på ett sättl ite orättvist med tanke på hur outstanding hv varit i grundserien, men men håller ändå på skeå lite nu oxå =)

Sussi: hoppas ni får ett grymt partaj i helgen!!!!!!

Cicci: ja oj vad tiden går gummz,tänk om det ofrtästter lika fort börjar hon ju skolan nsart, hjälp nej stoppa tiden nu tack! =) eller kom hem först vettja
puss puss

2008-03-14 @ 18:40:11
Postat av: Cammi

Känner verkligen igen mig i det du skriver, det är tur att vi har barnasinnet kvar ;-) Träffade förresten din mamma i dag, hon verkar sakna er lika mycket som vi!! :-) Men snart ses vi ju, längtar!!

2008-03-14 @ 22:48:03
Postat av: Anonym

Vet precis hur du känner. :-D Det där med att ballancera i sängen är ett faktum varje natt när man har flera barn... ;-) Petter har börjat ge upp och sover ofta på soffan. *skrattar*

2008-03-14 @ 23:15:58
Postat av: Elin

Hmm kanske skulle skriva att inlägget är från mig. Elin (Annars inte lätt för dig att veta.) ;-)

2008-03-14 @ 23:17:08
Postat av: Anonym

Cammi: ja visst man ska vara lite barnslig o busig själv, jag brukar nog nästna ha lika skoj om inte skojjigare än gumz ibland he he...om än jag oxå kan vara ofantligt less på att vara bebis ibland =)
JA snart så... =)

Elin: he he det har johan oxå gjort titt som tätt trots att iv bara har en, han kan inte med tindras ljud när hon suger på tutten he he... kul att du skrev vännen! åhh ska bli så kul se "nytillskottet" när vi kommer upp! kram på er

2008-03-15 @ 11:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback