Det jag alltid sagt!

Länet vi bor i nu är fan så mkt bondigare än norr där jag kommer ifrån :-) Kryllar ju av bonngårdar här.

Min upplevelse växte sig allt starkare när jag nyss hörde "östnytt" o deras sena nyheter:

Japp det lät nästan som en dålig historia:

Ja nu hade man fått en upplösning på fallet, där ett flertal personer tidigare ikväll tyckts sig höra en man ropa på hjälp i ett samhälle utanför stan ....  , Polis o räddningstjänst hade kallats till paltsen. det visdade sig dock bara vara en man som kallade på sina får :-) :-) 


Japp där hör ni, det händer grejjer här i min del av landet.
Vänta bara tills nästa vecka då kanske Hasse A tar upp nått mystiskt fall om nån mjölkbonde från nån bygd här i krokarna :-)


(fast allvarligt, det är obehagligt om man hör nått man tror är nån som ropar på hjälp eller om man hör nått som ev låter som "skottlossning" ja fy det är obehaglgia grejjer, så tur det bara var fåren han ropade på!! )



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback