Så här måste det bli...

Julebekymmer... Som jag tidigare skrivit så har de ju tagit bort vårt plan som går den 25e så nu kan vi inte ta oss hem på det sättet... Vi hade först tänkt köra hem jag o gubben på julaftonskvällen/natten, men har efter noga övervägande bestämt oss för att NEJ det känns inte bra. Är trots allt 120 mil, o mtt i vintern. Nej inget vidare rolig jul kanske sitta i en bil 12-14timmar i snöstorm, dessutom i bevksvart mörker.. nej det kändes inget bra.

Så lösningen fick bli denna: hem resa som plannat (mkt möjligt jag o gummz kommer hem i början av veckan men vet ej än om min fp för dem dagarna är beviljade..) Så blir det till att fira jul hos moro far den 23e o så hoppas jag att vi kan fira jul den 22a i kalix. Ja det vore kanoners. Får väl liksom leva som vanligt då o bara låtsas att vi virrat till till det o firar jul förtidigt.. (men men vet många som göra såna lösningar så så är det.. fas blir konstigt inte vara hemma på julafton) Ja gumman kommer då ett hejdundrande julfirande ha ha.. :-)

Som plåster på såren, för att vi inte bara ska sitta hemma på julafton utan gran o julmat har vi kommit på att vi ska bo på ett mysigt hotell med stort julbord.. Jag ska köpa ett fint paket , med tom fin inslagning som vi får byta, Nu står även ett hotell som har relax el ev erbjuder lättare spa behandlingar högt i kurs.. Ja så vi ändå får en myig julafton:

Dessa 2 hotell: Står högst upp på listan just nu:  Vadstena Kloserhotell el starby kungsgård, oxå i vadstena..(där vetj ag ej om de har julbord, men de hade i af lite spa..)






Kommentarer
Postat av: Cammi

Tänk på oss som har skilda föräldrar båda två + att vi alltid är en av dagarna hos min mormor..alltså firar vi jul 5 gånger och inte märks det vilken dag som är den riktiga julafton :-) Förrutom att man äter mindre och mindre av all julmat på varje ställer för att man är såå less! ;-) Eller ja, på självaste julafton får gumman de julklappar vi köpt, det är väl enda skillnaden mot de andra dagarna!



Låter ju mysigt att fira jul på ett hotell/spa bara familjen, kanske vi oxå ska göra så vi slipper all stress våra jular alltid innebär så kanske bebis i magen håller sig inne till januari! :-)

2008-11-16 @ 20:52:20
Postat av: Anonym

Tack för senast :-)

2008-11-17 @ 11:41:34
Postat av: Anonym

C: jo jag brukar tänka på er i julestressen :-) Tur att ni bor mitt emellan kalix o luleå då kanske vi hinner snippa förbi nått när vi hattar runt om nä vår vistelse hemma verkar vara otroligt kort :-(

o då det är som du säger..MEN kruxet är ju det att gummz ska stanna, MEN jag tror hon ännu är så liten plus att vi ju kommer fira julafton 2ggr innan julafton så det är lugnt, mest mamma o pappa som kommer gråta :-) men det måste gå o jag vet ju hon kommer stormtrivas ändå..Därför vi vill mysa till det ltie extra annars kommer vi baras sitta o sakna..(kommer vi ändå..)



Anonyme vän: tack själva! Tror jag är rätt säker på vem du är o idag kan ni räkna med spö :-)



2008-11-17 @ 15:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback