en ny rolig episod...

Åter en härlig sak som bara herr Franz kan lyckas med:
Detta hände för ett bra tag sen, men jag fick ett påminnnade mess om detta för nån dag sen. (Tack gumman oj vad vi skrattade sen oxå när vi friskade upp minnet på denna historia... saknar dig vännen!

Åter till historien:

Jag vet inte om det är ett rikstäckande företag eller ett företag som bara finns i Luleå, men det finns ett förteag som heter Carl Lamm iaf, (jag tror typ det säljer kontorsprylar o sånt..)
Till saken hör att min sambo hade fått ett samtal sin mobil som han inte kände igen, han kollade upp det på typ hitta.se,
Vad får han fram om inte :Carl Lamm, luleå...
Han brukar nog inte ringa upp okända sådär men , tror det var i samma veva som vi höll på att sälja nån av bilarna vi haft så därför ringde han nog upp..

Min virriga gubbe säger till kvinnan som svarar:
"Hej det är någon som har ringt mig från det här nummret"

Kvinnan svarar lite fundersamt o frågande:  "jaaa du vem kan det vara då?"

Johan svarar snabbt o självsäkert: "Ja jag tror han hette Carl Lamm"

Kvinnan (som jag inte kan förstå kunde hålla sig för skratt hela samtalet):
 "Ja alltså företaget heter ju så, men vet du VEM som sökte dig..."

Johan återigen, polletten har liksom inte trillat ner:
"Ja det var ju nån som hette Carl Lamm

Kvinnan, lite mer i förklarande ton:
"ja företaget heter ju alltså Carl Lamm, vi har ingen som jobbar här som heter så....

sen vet jag inte riktigt hur det gick om han skamset sa hejdå o fick vänta på att personen ringde åter...
Men jag är grymt impad av kvinnan i receptionen som höll sig för skratt, hela tiden, här ringer alltså en snubbe som inte fattat att han ringer till ett förretag, o trots den första förkalringen inte heller får in att det inte finns någon vid det namnet utan att företagets namn är så..

Men en sak kan jag nästa garantera, jag vet vad de som jobbade där skrattade åt den lunchen


Kommentarer
Postat av: Sanna

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHA, Jag dööööööööööööööööör!! Johan, Johan - vilken prick!

Carl Lamm... Ja du Johan, han var visst svår att nå? Hahah!

Jenny darlig -TACK för utmärkelsen!!! Du är för söt! SCHNYYYYYYGOO!



Puss på nosen

Postat av: Cammi

Haha, Johan i ett nötskal :-)

2008-09-10 @ 22:19:46
Postat av: Lotta i Linköping

Nu... sitter vi och skrattar ihjäl oss här hemma... Det var nog det roligaste idag :-)

2008-09-11 @ 22:26:29
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback