glad jag gick...

Ja jag är glad jag gick på föräldramötet igår även om det faktiskt sltuade med att tårarna rann nerför mina kinder på väg hem från dagis...
Så allvarligt var det inte, men jag kände mig mest chockad o ja såklart lite orolig vil ju att mitt lillhjärta ska ha det bra...
Vilket jag faktiskt tror hon har det, personalen sa att det har ju faktiskt barnen de leker o har roligt de är bara det att de emellan  åt är väldigt rörigt o stökigt i barngruppen spec vid samlingarna men det rörde inte tindras grupp. Jag har till viss del haft det på känn.. man har sett att det funnits  nått barn som har koncentrationssvårigheter o svårigheter att lyssna..(o även inte bra hemförhållanden) Personalen har nu vädjat om extra resurser för att de ska orka med o för att jobba hårt på att få en bra o fridfull grupp igen...
Jag blev nog egentligen mest ledsen för att personalen nästa satt där framme o grät, liksom de framstod ju nu som att våra barn inte hade det bra o samtdigt kunde de ju inte fult ut prata om problemen. O ingen inte en jävel sa efteråt att "vi vet att ni gör erat bästa" o vi tycker ni är duktiga med våra barn" För oj det ska folk veta att  personalen verkligen är guld. Så det är då baske mig en sak jag ska säga när jag hämtar gumman idag!!
Sen tyckte jagä ven lite synd om de 2 pojkarna det rör, jag  hoppas verkligen att de andra vuxna nu beter sig när de hämtar sina barn så att den lille inte känner sig uttittad o kanske inte omtyckt, de förbättrar ju inte direkt situationen.Tyvärr tror jag inte alla föräldrar är så diskreta o pedagogiska som de tror sig vara, men jag hoppas!! Nej snälla sätt bara in lite hjälp så att alla barn får den tid de förtjänar!!
Självfallet var jag worried för min tösabit oxå men hon verkar trivas galant o jag tror att hon mår bra o har det bra som ju de allra flesta barnen hade det...
måste kila nu
puss puss...

men nu vet jag, föräldramöten måste man gå på :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Precis Jenny, Föräldramöten måste man gå på. Annars blir inte fröknarna glada. ;-)

Gummsan, I´ll miss u!



POSS POSS

Postat av: sussan

Du har fått en utmärkelse :) (se min blogg) Kram!

2008-09-09 @ 20:46:39
Postat av: Cammi

Satt o kollade på bilder från i sommar och fick en enorm längtan efter er!!!! Tur att jag är ledig(förhoppningsvis) hela nästa sommar så vi hinner umgås och hitta på massor av bus!!



Föräldramöten känns i bland överflödiga speciellt på vårat dagis då man känner alla fröknar så bra och vi står ju o pratar med dem jämt när vi är ute på vår gård...vi är alltid uppdaterade både på gott o ont :-)

2008-09-09 @ 23:25:56
Postat av: Lotta i Linköping

Fy vad jobbigt. Sånt där får man ju ont i magen av. Otroligt svårt. Men man brukar ju se på sitt barn om det inte mår bra och om du tycker att T verkar ha det bra så är det säkert så...



Kram!!

2008-09-10 @ 12:50:40
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

S: Ja fröken jag lovar :-) , jo men det var ju rätt mysigt, (förutom det där lilla chocken man fick), roligt höra hur barnen har det o vad planerna för terminen är.. sannis vad söt du ska vara när du är förken på mötena , duktiga du!! =)

Puss puss , sakner er så förbaskat!!



Sussan: Såg just det tack så mkt!! Gullig du är! Måste ta tag o skriva det där inlägget nu..(har fått en till fkaitkst förra veckan, sträcker på mig ha ha) så nu komemr det nig snart..



C: ja du vi sakanr er oxå massor! Gick förbi en glasögonaffär för nån dag sen o då vek vi oss nästan av skratt igen, när vi tänkte på när gubben din skulle köpa solglasögon :-) Ja oj massa mys o bus ska vi göra!!



Lotta: Nej huga det var jobbigt, inte nog med det. Vet du vad vår unge lyckats kläcka ur sig dan efter på dagis: Att pappa har sagt jag ska byta dagis... O deth ar han ALDRIG sagt, däremot så så snackar hon ju ännu lite om vilekt dagis hon ska gå p åetc.. Så fröknarna såg uppriktigt oroliga ut, även om de skämtade när de sa de åt mig.. Fick fint förklara hur läget var. Att de minsann inte kom på fråga, att vi var så nöjda med detta dagis..

Hoppas allt är fint hemma, msåte få snosa bebis snart!

kram



2008-09-10 @ 13:14:40
Postat av: Lotta i Linköping

Ha.. tur att dagisdamerna är vana vid ungar som `pratar´.



Ja.. det är bara att komma och snosa!



Kram

2008-09-12 @ 01:00:08
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback